Vilhelmina Taxi storsatsar med populär bussmodell!

Startat av Ulf Rådeström, 05 juni 2008, 20:55:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Rådeström

Hej!
Hos Evobus i Lunda, Spånga hittade jag denna (fel i bildtexten!)
Dessutom står en till inför leverans med likadan lackering, dock med "LAPPLANDSPILEN" på hela sidan istället för Vilhelmina Taxi.

För övrigt står ett helt koppel nya Tourismo av olika längder inför leverans såg jag....verkar bli en populär buss.


Mathias Rickman

Hejj

Fin men vad är det som hänger ut genom fönstret

Mathias

Ulf Rådeström

Citat från: Mathias Rickman skrivet 05 juni 2008, 21:28:14 PM
Hejj

Fin men vad är det som hänger ut genom fönstret

Mathias

Jag är inte riktigt säker, men dom hade kopplat in någon form av testutrustning i bussen.
Den röda pinnen precis framför följdes av ytterligare en längre fram, som ingick som en teststräcka.

Bussmicke

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 05 juni 2008, 20:55:01 PM
Dessutom står en till inför leverans med likadan lackering, dock med "LAPPLANDSPILEN" på hela sidan istället för Vilhelmina Taxi.

Trevligt, är det Vilhelmina Taxi BCG672 som finns där eller har man köpt en tredje?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Rådeström

Citat från: Bussmicke skrivet 05 juni 2008, 21:51:00 PM
Trevligt, är det Vilhelmina Taxi BCG672 som finns där eller har man köpt en tredje?

Japp...BCG672 is the one!

Bussmicke

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 05 juni 2008, 21:55:03 PM
Japp...BCG672 is the one!

Den var nog inte där för leverans, om jag minns rätt var det en av de första dagarna för bussen i bolaget då jag såg den i Vilhelmina.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Wetjo

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 05 juni 2008, 20:55:01 PM
Hos Evobus i Veddesta, Spånga hittade jag denna.

Hatar att vara petimeter, men Veddesta industriområde ligger i Järfälla Kommun. Om inte Evo-Buss har flyttat de senaste åren ligger det i Lunda industriområde, nära Spånga i Stockholms kommun. Mycket viktigt...  ;)

Johan (Fd Järfällabo)

Ulf Rådeström

Citat från: Wetjo skrivet 05 juni 2008, 22:04:55 PM
Hatar att vara petimeter, men Veddesta industriområde ligger i Järfälla Kommun. Om inte Evo-Buss har flyttat de senaste åren ligger det i Lunda industriområde, nära Spånga i Stockholms kommun. Mycket viktigt...  ;)

Johan (Fd Järfällabo)

rätt...jag skrev fel i farten, härmed ändrat :-)

Wetjo

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 05 juni 2008, 22:10:17 PM
rätt...jag skrev fel i farten, härmed ändrat :-)

Du förstår väl att jag blev upprörd???  ;D /Johan

Ulf Rådeström

Citat från: Wetjo skrivet 05 juni 2008, 22:31:21 PM
Du förstår väl att jag blev upprörd???  ;D /Johan

Jajjemen...så därför skyndade jag mig. Dock skrämde du mig inte tillräckligt för o ändra i bildtexten...bättre lycka nästa gång  ;D

Johan B


yngrot

Snygga bussar är det Wilhelminas egen design?
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Citat från: yngrot skrivet 05 juni 2008, 23:19:02 PM
Snygga bussar är det Wilhelminas egen design?

Vilhelminas Taxis egen design (bild 1) har iaf hittills varit denna, som är rätt lik Jämtlands "godslack" (bild 2):