Bilder från olika platser i Skåne (9 och 10/2-2015)

Startat av AdmirT, 20 februari 2015, 01:35:52 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AdmirT

Ledig från jobbet och strålande solsken under dessa två dagar ledde till att jag åkte runt till olika ställen i Skåne för att fotografera eftersom jag inte gjort det på lång tid tack vare det dåliga vädret. Här nedan följer ett urval av bilder som jag tog under dessa två dagar. Vi börjar med den 9/2: (Klicka på bilderna för högre upplösning)

Nobina 2127 på Malmö Södervärn. Denna har, liksom övriga MAN i Malmö, blivit renoverad och fått en fräschare lack på utsidan och nytt grått stolstyg på insidan:

photo sharing

Jag fann även 24-metrare vid Anna Lindhs plats. Nobina 3001:

pic upload

Därefter åkte jag mot Höllviken där jag hittade Bergkvarabuss 1149 med havet i bakgrunden:

image hosting site no sign up

Huvudmålet med resan till Höllviken var denna buss, Bergkvara 235 som rullat i Lund som stadsbuss förr och numera omlackerad till gult:
imgurl

Sedan körde jag vidare till Vellinge där jag hittade Bergkvarabuss 439 som tidigare rullat i Blekinge:

picture sharing

Då går vi över till den 10/2 och här var det för det mesta Östra Skåne som gällde.

Nobina 7973 på Viaduktsgatan i Hässleholm:

image hosting

Nettbuss Stadsbussarna 401 på väg mot Centralen:

post images

En annorlunda Irisbus ville också hamna med på bild, Nettbuss 70651 med lite gråa nyanser:

upload image online

I Kristianstad hittade jag Bergkvarabuss 1176:

free image uploading

Och även 1161 med någon slags kampanjreklam:

upload pics

Släpbussen rullar fortfarande på men under nytt namn. Transdev 6666:

free picture hosting

Alltid trevligt med nya bussar, speciellt om de är ursnygga! Transdev 0514:

free upload

Därefter vidare mot Fjälkinge tack vare en enda buss som jag ville fota, Bergkvarabuss 109 som rullar på linje 557 mellan Fjälkinge och Vånga:
free image uploading


free upload image

Det var allt för denna gång! Tack för att du tittade och hoppas att det uppskattades!
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!


AdmirT

Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Stefan P

Hej

Trevliga bilder.

Vart Skåne finns det småbussar än linje 557? jag vet att det finns i Sirmshamn, finns det fler?
Vart kommer den gråa Iris bussen ifrån?
Hur många superbussar finns det i Malmö

mvh Stefan P

AdmirT

Citat från: Sundås skrivet 20 februari 2015, 15:37:24 PM
Lika tjusigt som alltid!

Tack så mycket Oscar!

Citat från: Stefan P skrivet 20 februari 2015, 15:56:03 PM
Hej

Trevliga bilder.

Vart Skåne finns det småbussar än linje 557? jag vet att det finns i Sirmshamn, finns det fler?
Vart kommer den gråa Iris bussen ifrån?
Hur många superbussar finns det i Malmö

mvh Stefan P

Tack!

Vad jag känner till så är det endast linje 557 i Ö Skåne, 591 i Simrishamn och 201 i Höganäs som trafikeras med Bergkvarabuss 510. Dessutom finns det en rad smålinjer i Höör som heter Ringbuss.
Irisbussarna (70651-70655) har alla funnits i Hässleholm sedan de kom som nya.
3001-3015 finns i Malmö och alla dessa är "super"-bussar. Alltså 15 st
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Halv Skånsk Setra Dräng

Kul att du åker runt i fottar men de hade varit roligt med lite turistbussar med. :)

Bussmicke

Citat från: Halv Skånsk Setra Dräng skrivet 20 februari 2015, 22:56:16 PM
Kul att du åker runt i fottar men de hade varit roligt med lite turistbussar med. :)

Instämmer men känner jag honom rätt är han liksom jag mer intresserad av linjevagnar än turistbussar.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AdmirT

Citat från: Halv Skånsk Setra Dräng skrivet 20 februari 2015, 22:56:16 PM
Kul att du åker runt i fottar men de hade varit roligt med lite turistbussar med. :)

Det kommer en bild i mitt nästa bildsvep där en turistbuss finns :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Halv Skånsk Setra Dräng