Mercedesbussar i Malmö

Startat av AdmirT, 10 november 2014, 02:50:50 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AdmirT

Nobina i Malmö har hyrt in 9 st Mercedes Citarobussar från Bergkvarabuss för att det har upptäckts sprickor i karossen på vissa Volvovagnar och dessa har tagits ur trafik tills problemet är åtgärdat. Det handlar om samma Citarobussar som även varit uthyrda och rullat hos Nettbuss Stadsbussarna i Lund för några veckor sedan. Dessa lär bli kvar en längre tid i Malmö så som läget ser ut just idag då Nobina lider av bussbrist sedan man bland annat kört ner 2 bussar i vattenmassor den 1/9. Dessutom har man många vagnar ståendes på verkstaden. Här kommer bilder 9 bilder på de tillfälliga stadsbussarna plus en bonusbild: (OBS klicka på bilden för bättre upplösning)

Nobina 0164:

images

Om ni undrar var inv.nr sitter på bussen så är det endast längst bak, här är ett exempel på detta med Nobina 0138:

picture sharing

Och så en frontbild på samma vagn:

windows screen capture

Nobina 0160 ska strax avgå på linje 35:

free upload image

Nobina 0165 på Ringlinjen:

free photo hosting

Nobina 0163 som förstärkning på Malmöexpressen... Denna är verkligen ingen 24-metare!

free upload pictures

Nobina 0144 på Ringlinjen. Denna dag var även solen ute och det är ovant för november månad:

posted image

Nobina 0132 på Linje 34 och förstärkningsturen mot Limhamn:

picture uploader

Här har vi 4 citaro på Mölledalsdepån i Malmö under lördagen. Alla står och väntar på dagens dag då de säkerligen kommer få vara ute i trafik:
screen shot windows

Så lovade jag också en bonusbild och det handlar om en annan typ av Citaro, Bergkvarabuss 434 som också är relativt ny nere i Skåne efter sin tid i Blekinge:

post images

Hoppas att bildsvepet uppskattades!

Med vänlig hälsning,
Admir :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jeppe Hagelbäck



Peter Öden

Hej "

Stort tack till dig Admir T för uppgifterna om  de inlånade bussarna i Malmö !

Mvh Peter Ö

AdmirT

Citat från: Peter Öden skrivet 10 november 2014, 16:21:51 PM
Hej "

Stort tack till dig Admir T för uppgifterna om  de inlånade bussarna i Malmö !

Mvh Peter Ö

Kul att det uppskattades! Det är ingen fara.
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/