En eftermiddag i Hagfors - 18/9-2014

Startat av AdmirT, 05 oktober 2014, 22:13:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AdmirT

Jag lovade fler bilder från min Värmlandsresa och här kommer de i detta inlägg. Del 4 handlar om Hagfors där jag inväntade eftermiddagsrusningen vid 16-tiden. Efter rusningen besökte jag depån i Hagfors som ligger låååångt bort från Busstationen. (Klicka på bilderna för bättre upplösning)

Nobina 5093. En gammal trotjänare från Skåne som sjunger på sista versen:

pic host

Busstationen i Hagfors är under ombyggnad och detta leder till att bussarna får vända ytterligare 200 meter ner vid gatans slut där den "tillfälliga" busstationen finns. Detta leder bl.a. till dammspridning när bussen kör förbi. Här är Nobina 6001 på linje 600 mot Värnäs:

how to take a screen shot

Ännu en dammspridare, nämligen Nobina 5903 mot Torsby på linje 303:

screen shot

Även Nobina 6040 var i farten:

upload photo

Nobina 5888. Denna tog jag till depån, en resa som tog cirka 10 minuter och under dessa 10 minuter pratade jag med föraren som skulle sakna dessa gamla bussar när de nya kommer:

image hosting sites

Vid Nobinas depå fanns 5837, 5902 och 5905. Här kommer en bild på 5902:

Nobina 5902:

screenshot on pc

Inte långt därifrån fanns en till depå där de förenade bussbolagen höll till. Här är UWK 101:

picture uploading

..Och EGE 839:

photo hosting sites

Under tiden jag väntade på min buss mot Karlstad fotade jag Nobina 5041:

upload image online

Hoppas det uppskattades! :)

Med vänlig hälsning,
Admir
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Bussmicke

Trevligt, ett av få om inte enda större ställe i Värmland jag inte besökt. Antagligen för det ligger för långt bort.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AdmirT

Citat från: Bussmicke skrivet 06 oktober 2014, 00:57:05 AM
Trevligt, ett av få om inte enda större ställe i Värmland jag inte besökt. Antagligen för det ligger för långt bort.

Helt klart värt att besöka nån gång under framtiden då du har tid...
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Clabbe

Efter tidtabellskiftet i december blir det säkert en hel del ändringar i både linje och skoltrafiken.

Bussmicke

Hur då tänker du?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Clabbe

Nya avtalen träder ikraft, om inget nytt har hänt. Nobina all linjetrafik, skolan vet jag ej.

CD

Citat från: AdmirT skrivet 05 oktober 2014, 22:13:25 PM
Jag lovade fler bilder från min Värmlandsresa och här kommer de i detta inlägg. Del 4 handlar om Hagfors där jag inväntade eftermiddagsrusningen vid 16-tiden. Efter rusningen besökte jag depån i Hagfors som ligger låååångt bort från Busstationen. (Klicka på bilderna för bättre upplösning)

Nobina 5093. En gammal trotjänare från Skåne som sjunger på sista versen:


Busstationen i Hagfors är under ombyggnad och detta leder till att bussarna får vända ytterligare 200 meter ner vid gatans slut där den "tillfälliga" busstationen finns. Detta leder bl.a. till dammspridning när bussen kör förbi. Här är Nobina 6001 på linje 600 mot Värnäs:


Ännu en dammspridare, nämligen Nobina 5903 mot Torsby på linje 303:


Även Nobina 6040 var i farten:


Nobina 5888. Denna tog jag till depån, en resa som tog cirka 10 minuter och under dessa 10 minuter pratade jag med föraren som skulle sakna dessa gamla bussar när de nya kommer:


Vid Nobinas depå fanns 5837, 5902 och 5905. Här kommer en bild på 5902:

Nobina 5902:


Inte långt därifrån fanns en till depå där de förenade bussbolagen höll till. Här är UWK 101:


..Och EGE 839:


Under tiden jag väntade på min buss mot Karlstad fotade jag Nobina 5041:


Hoppas det uppskattades! :)

Med vänlig hälsning,
Admir

Fina bilder!

AdmirT

Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/