Admirs bildsvep år 2013

Startat av AdmirT, 03 januari 2014, 23:16:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AdmirT

Här kommer även mitt bildsvep under 2013 som jag tidigare utlovat. Hoppas det gynnar någon här på forumet! :)

Januari:

Det snöade ordentligt på nyårsdagen i Malmö. På Värnhemstorget står Veolia 3114 som ankom som linje 33. Just denna dag minns jag att hela skyltsystemet kraschade så alla bussar skyltades manuellt.


Uploaded with ImageShack.us

Jag hann även med en resa till Östergötland och Norrköping för att få fatt på de gamla Skånevagnarna, men här står en annorlunda buss. Ringarums Busstrafik 8617.


Uploaded with ImageShack.us

Februari:

En resa gjordes till Linköping för att försöka fota merparten av Veolias fordon och det blev lyckat, trots att det snöade hela dagen.
Veolia 3584 på resecentrum, numera tillhörande Eskilstuna


Uploaded with ImageShack.us

Här hemma i Skåne var det inte alls lika mycket snö. Nobina 7684 står på Södervärn och inväntar avgång mot Lund.


Uploaded with ImageShack.us

Mars:

Min favoritmånad då jag fyllde 18 och dessutom så försvinner vintern sakta och solen börjar komma fram. Arriva 6624 lämnar Knutpunkten i Helsingborg mot Ridhuset. Numera tillhör denna buss Nobina.


Uploaded with ImageShack.us

Ett besök i Halmstad resulterade i denna vagn. Karlsson Buss 018 vid Regionbussterminalen. Detta är f.ö. en före detta Arrivavagn, 6158.


Uploaded with ImageShack.us

April:

Solen sken och det blev allt mer foton. Passade på att träffa Bussmicke för första gången och jakten på de oövervinnliga B9S:en fortsatte....
Veolia 3823 stod på depån i Lund. Denna skulle i sommar som övriga avställda B9S från Östergötland mot Säffle.


Uploaded with ImageShack.us

Ett besök gjordes också i Varberg/Falkenberg. Ett regningt sådant. Här i Falkenberg vid bussterminalen står Bergkvarabuss 533.


Uploaded with ImageShack.us

Maj:

Buss i Väst 2169 står vid gamla torget i Hörby. En ovanlig bussmodell i Skåne.


Uploaded with ImageShack.us

Växjö besöktes också en tidig morgon. Veolia 2153 står vid gamla depån på Stinavägen och tankas.


Uploaded with ImageShack.us

Jag åkte en sväng till Norrköping igen och här står Veolia 7035 på Söder Tull.


Uploaded with ImageShack.us

Juni:

Jag åkte till Växjö igen innan hela vagnparken nästan skulle bytas ut. Ramkvillabuss BXX896.


Uploaded with ImageShack.us

Passade också på att besöka Eslöv där Veolia hade lite kvar på sitt skolbussavtal. Passade på att fota lite vid Stationen och då kom Veolia 6179 förbi. En trist Solaris var det, ja.


Uploaded with ImageShack.us

Sedan åkte jag på semester i 2 mån... Följande bilder är från hemstaden Banja Luka i Bosnien.

Juli:

Aldemo Turs 971-A-118. Banjalucki Kastel, Banja Luka


Uploaded with ImageShack.us

Autoprevoz 1300 E43-K-930. Güleyruz Cobra, ny från Turkiet.


Uploaded with ImageShack.us

Augusti:

Globtour 014-T-858 mot Stockholm. Banja Luka busstationen.


Uploaded with ImageShack.us

Kole Turs 628-T-357 vilar för att på kvällen kl. 22.45 köra mot Makarska i Kroatien. Banja Luka autobuska stanica


Uploaded with ImageShack.us

Den 20 augusti åkte jag hem till Malmö igen, men kommande dag tog jag tåget mot Säffle för att fota den sista B9S:en jag saknade ur Veolias Östgötaserie. Veolia 3808.


Uploaded with ImageShack.us

September:

Det blev en resa till Göteborg, den första sådan och det kommer att bli fler...
Veolia 4102 på Götaälvsbron på populära linje 16.


Uploaded with ImageShack.us

Sedan for jag iväg till Kristianstad för att fota den omtalade bussen... Och släpet... Veolia 6666 på Kristianstad C


Uploaded with ImageShack.us

Oktober:

Stockholm besöktes för att fota lite bussar. Blev ganska rörigt där med fööör många bussar, men fler resor väntas till Stockholm under 2014.
Keolis 5134 på Vasagatan


Uploaded with ImageShack.us

På vägen hem stannade jag upp i Katrineholm. Nobina 5642 fick jag på bild med 15 andra individer under mitt 20 min korta uppehåll.


Uploaded with ImageShack.us

November:

Nyheterna hos BKB i Malmö och på Österlen studerades. Bergkvarabuss 1101 vid Skurups station.


Uploaded with ImageShack.us

Även en resa till Linköping hanns med tidigt på november månad. Bussen här i fråga om är gamla Eskilstunavagnen 3648.


Uploaded with ImageShack.us

December:

Denna månaden blev de ovanligt många resor för min del. Bland annat besöktes Göteborg, Borås, Växjö, Varberg, Norrköping, Halmstad och Värmland. Denna månad kännetecknas också utav att jag börjat ha bildtext på mina bilder.

Denna vagnen är jag glad över att ha fått på bild. Veolia 2264 på depån som inväntar nya öden.


Uploaded with ImageShack.us

Grimslövsbuss TLO 226 i Växjö... Ovanligt snygga bussar i Växjö när jag kom fram dit. Annars är man så van vid den gamla vagnparken.


Uploaded with ImageShack.us

Avslutar årskavalkaden med Flygbussarna 813 som är på utflykt i Skåne från Göteborg.


Uploaded with ImageShack.us

Det var allt för år 2013! Nu ser jag fram emot år 2014 med en massa fina kommande bilder och många nya spännande ställen att besöka som Dalarna, Örnsköldsvik, Kramfors, Karlstad, Örebro, Kalmar och Blekinge i första hand.

Förresten, märkte ni någon likhet förutom lacken mellan 3584 och 3648? ;)

Önskar er alla en god fortsättning!

Admir
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Jeppe Hagelbäck

Citat från: AdmirT skrivet 03 januari 2014, 23:16:24 PM
Här kommer även mitt bildsvep under 2013 som jag tidigare utlovat. Hoppas det gynnar någon här på forumet! :)


Förresten, märkte ni någon likhet förutom lacken mellan 3584 och 3648? ;)

Önskar er alla en god fortsättning!

Admir
Tackar för dessa bilder!
3584 och 3648 har samma namn.

AdmirT

Tack så mycket Jeppe och Mycket väl uppmärksammat! :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AdmirT

Tackar så mycket! Bara å hålla med om att ditt svep också var mycket proffsigt!

Natti!
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/