OS - Underhållning nu och förr...

Startat av WalleW, 17 februari 2018, 18:12:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

WalleW

Det är härliga underhållningstider för oss som gillar resultatsporter i tv, och jag menar då sändningarna från OS i Sydkorea  :D. Bedömningssporter har jag aldrig gillat, troligen sviter från bl a konståknings-mästerskap på 60- och 70-talen, då öststaternas domare höll ihop mot både väst och bäst och knall och fall, om man säger... >:(
                   
Däremot har vägunderhållningen blivit allt sämre, konstaterade en representant för public service-företaget två bokstäver för en tid sedan. Vederbörande avsåg med all säkerhet vägunderhållet, men nu för tiden får man lära sig nya betydelser av gamla ord nästan dagligen. Kan det bero på bristande kunskaper i svenska språket från skoltiden... ??? ?

Och på tal om representanter... Har nämnda företag med tre bokstäver ingen representativ kläd- eller profilkod för medarbetarna ute på de lokala nyhetsredaktionerna? Företagsledningens färger torde enligt mitt tycke ändå framgå med all önskvärd tydlighet utan att dess representanter som syns i tv-rutan behöver se ut som uteliggare som har hittat en mikrofon, eller som någon som kommer direkt från frukostbordet från ett kollektivboende på 70-talet... ::)

Åter till underhållningen ! Den har i alla fall utvecklats som ett övergripande begrepp. Som jämförelse tänker jag då på en gammal historia, där pigorna från några olika gårdar
kom i samspråk på kyrkbacken efter avslutad gudstjänst:

- Vi hade så trevligt igår kväll efter dansen ! Vi var upp till drängstugan och drängarna var så roliga! De släppte sig och bytte mössor...

/   M v h   Walle