Huvudmeny

75 mil/år

Startat av Fredde, 10 juli 2010, 00:03:45 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Peter C


Jisses, ja den borde vara nåt för Volvomuseét.

Ägde en -91 för 2 år sedan den hade bara gått 18000, tyckte det va lite  :) Nu lånar jag en väl inkörd -92a av en kompis 36500mil  ;D

yngrot

Men priset  jisses finns det nån som vill lägga så mycket på en 940??  Även om den är i princip ny??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Taunusch

När jag skulle byta bil i höstas hittade jag en fräsch Ford Focus Sedan som hade gått runt 1 000 mil på tio år. Den hade ägts av ett äldre par som nu fått färdtjänst och skulle sluta köra bil. De bodde på landet och hade i princip bara tagit bilen till stan en gång i veckan för att storhandla....

Jag köpte den inte, jag tänkte att bilen kanske hade gått för lite och skulle börja strula om den började användas ordentligt. Riktigt välvårdad verkade den vara, fullständigt servad och inte ens radio installerad!  8)

Cyklisten

Det sägs att bilen är gjord för att användas och att man inte ska vara rädd för bilar med höga miltal :D Nu har jag en VW som har gått över 26000 mil och den fungerar hur bra som helst.

Leif D

Vad är de som säger att en gamal nästan oanvänd bil skulle krångla mer än någon annan ??  det faller ju tyvärr på sin egen orimlighet....    En väl inkört bil, mångmilare, den kanske fungerar väl, men det lär ju dyka upp problem där med, främst rena slitproblem, men även ett och annat som beror på normalt åldrande också.

Tycker att i såna här diskussioner, så skiljer de ut sej som inte har tekniskt kunnande och erfarenheter, från de som har det....
;-)

SimonB

Citat från: yngrot skrivet 10 juli 2010, 10:15:46 AM
Men priset  jisses finns det nån som vill lägga så mycket på en 940??  Även om den är i princip ny??

Volvo museum på Hisingen? ;)

Simon A

Lite som min första Saab som ena drivknuten gick på nyligen. En 900C -87 som bara gjort 13 500 mil. Har väl gjort ungefär 100 mil sen jag köpte den men då hade det ändå vart 5 ägare på den innan mig. Ibland finns det fynd att göra ;D

//Simon