Nytt hos Bliva Buss i Östergötland [bild]

Startat av Ebermark, 25 oktober 2019, 19:58:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ebermark

Bliva Buss har denna vecka tagit sin nya treaxliga Iveco Crossway i trafik. Fångade den på bild i Mjölby nu i eftermiddag. Bussen är stationerad i Ödeshög och har nummer 8326.

Är väl inte så vanligt med 3-axliga Crossway på de svenska vägarna?


Johan B

Rent spontant skulle jag svara att denna är den första i sitt slag i Sverige. Känner inte till att någon annan kör med treaxlade Crossway.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Ebermark skrivet 25 oktober 2019, 19:58:38 PM
Bliva Buss har denna vecka tagit sin nya treaxliga Iveco Crossway i trafik. Fångade den på bild i Mjölby nu i eftermiddag. Bussen är stationerad i Ödeshög och har nummer 8326.


Antar att Bliva nu har förlorat trafiken som denna buss kör till Grimslövsbuss/Karlssonbuss i Vaggeryd nästa år då..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sven W

Hej

Det är väl Sven Carlsson som äger Grimslövsbuss.

/Sven

Bernt Talbrant

Citat från: Sven W skrivet 30 januari 2020, 23:13:42 PM
Hej

Det är väl Sven Carlsson som äger Grimslövsbuss.

/Sven

Sven Carlsson Trafik ägs i sin tur av Karlssonbuss i Vaggeryd.

Ebermark

Citat från: Bussmicke skrivet 30 januari 2020, 22:53:58 PM
Antar att Bliva nu har förlorat trafiken som denna buss kör till Grimslövsbuss/Karlssonbuss i Vaggeryd nästa år då..

Nej. Bliva har andra avtal med Östgötatrafiken för majoriteten av sina bussar. Det enda som försvinner är tre dubbeldäckare och två boggibussar i Motala. Övrig trafik är kvar ytterligare några år.

Lingmerths trafik i Österbymo har för övrigt överförts till Bliva Buss (samma koncern). Bussarna är fortfarande desamma.

Bussmicke

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 31 januari 2020, 01:14:43 AM
Sven Carlsson Trafik ägs i sin tur av Karlssonbuss i Vaggeryd.

Skulle kunna tänka mig att det blir Karlssonbuss bussarna kommer vara reggade på men vi får se.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sven W

Hej

Dagens bussar är ju reggade på Grimslövsbuss men med Karlssonbuss adress. Borde väl fortsatt funka så, kan man tycka.

Sven

Bussmicke

Citat från: Sven W skrivet 31 januari 2020, 12:53:43 PM
Hej

Dagens bussar är ju reggade på Grimslövsbuss men med Karlssonbuss adress. Borde väl fortsatt funka så, kan man tycka.

Sven

Jo iofs. Vi märker i sinom tid vad det blir.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.