Huvudmeny

Mäthållplats

Startat av Årskort Guld SJ, 22 mars 2018, 13:21:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

igel

Citat från: buskörare skrivet 24 mars 2018, 12:39:57 PM
Okej. Hur ofta behöver du bry dig om hålltider vid Pålsundsvägen? Den verkar ju röra upp rätt mycket känslor hos dig, varför? Du är den första jag hör som stör sig på den.
Däremot hålltid vid Roslags Näsby är totalt oviktig, den har ingen funktion alls.
Det är väl snarare att man har en stor mängd reglerhållplatser utan anledning (alla fall en bra anledning, roslags näsby är ju också en sådan), vilket jag tror undergräver respekten för hålltider. Det är lite som med 30 sträckor, har man för många på fel ställen slutar folk att bry sig om dem.

Nico

Hålltid vid Roslags Näsby södergående handlar väl om att man inte ska belamra Danderyds sjh. med för många bussar... eller?
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ersa

Är det bara 670 som upplevs ha problem med en hålltid på Roslags-Näsby tpl södergående? Inte t.ex 610? Några uppkomna bekymmer på samma plats för 639 och 676 har jag då aldrig hört talas om de senaste 15 åren. Inte heller ersättningslinjerna 27 & 28 hade några problem där under 2017.