Huvudmeny

Busslink 75xx

Startat av Bussmicke, 14 oktober 2021, 02:09:41 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Jag blev inspirerad av Ted Selanders bild på en MAN Boggi på linje 160.
11 år sedan









Jag har ä'ndra datumet på bilden idatorn med det får vara så här nu.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Vad gjorde 7511 i Skärholmen???

IvveRivve004

Om jag har hört rätt ska den ha varit en av dem som gick som ersättningsbuss för tunnelbanans röda linje.

Peter Rost

Förstärkningsbussar då tunnelbanetrafiken var inställd helt eller delvis vissa sträckor på grund av isbeläggning på spåren vintern 2010.

Trevliga bilder för övrigt!

//Peter

toddetoddelito

Vilken närnostalgi, tack för dessa bilder!

Spårvagn i all ära, men det är inte utan att man saknar 47an lite. Den linje som tillsammans med 69an alltid mötte en när man kom ut från pendeltågen vid Klarabergsviadukten. 47an hann, såvitt jag minns, bara köras utav denna typ av MAN en kort tid, innan spårvagnen mot Djurgården kom igång.

Känns också väldigt långt borta att se boggier i innerstaden. Återigen, tack Micke!

virtual1

Boggi i innerstaden syns varje dag och har gjort så länge, flera linjer som frihamnen kör med 75XX-bussar än idag....

toddetoddelito

Jo, jag såg en nyss. Är nog lite för lite inne i stan, och haft otur också och bara sett kort- och ledbussar. Men vågar ändå påstå att de inte är en särskilt vanlig syn  ;D

Ulf Berlin

#7
Linje 75 och 76 är det säkraste korten för närvarande i innerstaden förrutom på Lidingö./Ulf

Bussmicke

#8
44, 47, 59,  69, 76, 77 när det var nya 2009.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Martin Maltkvist

Under åtminstone 2010 (kanske längre än så) var tjänsterna med boggibuss renodlade just så där 800-seriens omloppsnummer var vikta åt dessa körningar.


//Han som syns spaka 7503 på 7:an
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Ted Selander


B10M

Sista bilden, är det ersättningsbuss för spårvagnen? När är den tagen?

Walter

13 oktober 2010 enligt bildtexten
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Hemsidan är uppdaterad den gångna helgen med bilder på Busslinks serier 69xx - 75xx. Välkomna
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.