Busshistoriska forum > Bussar/bussbilder/ämnen äldre än 30 år

Fyra olika Büssingnosar (H32) 1981

(1/3) > >>

Ted Selander:
Det har varit en del plockande med listerna på H32 genom åren.

Först ett motsatspar, tillsammans utgör de en komplett grill.

Det kan man kanske säga om även detta par, en helt naken, och en litet ovanlig variant.

Bussmicke:
Otroligt bra bilder.
Är det diabilder?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Leyland:
Tack för fina bilder Ted.

En sak man slås av, jämfört t ex 4469 i går, är kvalitén på takfärgen på särskilt typ H32. Vagnarna blev mig veterligt inte generellt ommålade under de 12-15 år vagnarna rullade och på bilderna när vagnarna är 14 år synes knappt något slitage.

Ulf Berlin:
Underbara bilder Ted :)/Ulf

Nico:
Instämmer i att det var otroligt härliga bilder som verkligen får minnena att flöda. Bilden på 4082 är ju inte långt från Ängbybadet och dit cyklade man ibland. Det är nästan så man känner att man själv kunde ha kommit med på bild. Vid fototillfället var jag nog i den åldern som den äldre killen på bilden och de två andra verkar ha varit i samma ålder som min lillebror och en kompis till honom.  :)

Däremot så har jag faktiskt svårt att placera 4067. Topptavlan anger Brommaplan, men jag känner inte igen mig riktigt. Var detta månne infart från Klädesvägen och innan man smällde upp schabraket till vårdcentral mm. mellan själva Brommaplansterminalen och Klädesvägen? Alltså, gick dessa hållplatser som 4067 angjorde på bilden parallellt med t-banespåren på deras norra sida?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion