Ja varför gör de inte det? Lär ju knappast gå fortare att vare sig ta sig hela vägen till Humlegården med bussen iaf än vad det gör att hoppa av vid tekniska och fortsätta med t-banan?
Jag åker ofta med 608 från ena änden av linjen till den andra och kan med viss säkerhet hävda att bussen är snabbare än Tunnelbanan mellan Tekniska och Stureplan.
Som Nico säger förlorar man mycket tid på att ta sig ned i det underjordiska folkmyllret och tränga sig in i ett tåg som sedan även skall göra uppehåll vid Stadion på vägen till Östermalms torg.
Däremot på utväg blir det nog lite jämnare eftersom det är längre för bussarna att köra och därmed även fler potentiella hinder.
Jag undrar även hur länge de nuvarande "trängsellinjerna" kommer att finnas kvar i nuvarande form då de ju konkurrerar med Roslagsbanan som det nu plöjs ned enorma summor pengar i.
Att då ha trafik som "snor" resenärer från tågen lär inte vara så ekonomiskt. Utvecklingen söder om stan har ju gått mot just att försöka undvika parallelltrafik, så det känns logiskt att Trafikförvaltningen skulle vilja se en liknande utveckling även i Norrort när de nya tågen rullar på de nybyggda dubbelspåren.
Skickat från min STF-L09 via Tapatalk