Huvudmeny

Roligt regnr!

Startat av J73, 25 juni 2007, 20:57:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

J73

                                         Hej!!
Såg ett roligt regnr på en swebus mercedes citaro i lördags som jag åkte med..Det var SNO 934 inventarienr 5539..Den rulla på skånetrafikens linje 139 mellan lund - lomma..Men det som också fick mig att bli fundersam var att det inte fanns bälten i denna buss..I alla de andra mercedes bussarna finns ju bälten..Vet någon vart denna buss rullat innan den kom till Lund..
                                                                                       Hälsningar
                                                                                                 J73

Walter

Den bussen är äldre än övriga Citaro som Swebus har i Skåne, rullade först i Östergötland
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Citat från: J73 skrivet 25 juni 2007, 20:57:42 PM
                                         Hej!!
Såg ett roligt regnr på en swebus mercedes citaro i lördags som jag åkte med..Det var SNO 934 inventarienr 5539..Den rulla på skånetrafikens linje 139 mellan lund - lomma..Men det som också fick mig att bli fundersam var att det inte fanns bälten i denna buss..I alla de andra mercedes bussarna finns ju bälten..Vet någon vart denna buss rullat innan den kom till Lund..
                                                                                       Hälsningar
                                                                                                 J73

Finns inte bälten i nån aw de Citaro som rullar i Skara eller i Bromma+Botkyrka, så det är enbart ett fåtal som har av Citarona...

blubb

#3
Citat från: virtual1 skrivet 25 juni 2007, 21:41:23 PM
Finns inte bälten i nån aw de Citaro som rullar i Skara eller i Bromma+Botkyrka, så det är enbart ett fåtal som har av Citarona...

Finns Citaro som är bygda för att användas utanför tullarna också, och då har de bälte

Bussen har rullat i Hässleholm innan den kom till Lund

virtual1

Citat från: blubb skrivet 25 juni 2007, 21:43:05 PM
Finns Citaro som är bygda för att användas utanför tullarna också, och då har de bälte

Bussen har rullat i Hässleholm innan den kom till Lund

Absolut, men de är i klar minoritet i antal oavsett!