Huvudmeny

Grödingebildsvep..

Startat av Bussmicke, 23 juni 2007, 00:42:47 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Ett bildsvep från en kombinerad Buss-natur-runstensfototur till Grödinge idag.













//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

christianm

Det här var ett trevligt bildsvep. De röda gör sig bra i grönskan.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik

Väldigt fina bilder du tar Bussmicke!  :) Om du har vägarna förbi Rönninge får du väldigt gärna ta bussbilder där. Gärna i Salem också. Min farsa bor i Rönninge.  :)

Mvh Fredrik

tomsa

Hållplatsstolpen på sista bilden hade definitivt fått för mycket på midsommar... fast frågan är av vad...  ???

Johan B

Underbara bilder. Fast är det bara jag som tycker det ser helt fel ut med SL-röd OmniLink i stadsutförande i den här miljön?

Jona

Citat från: Bussmicke skrivet 23 juni 2007, 00:42:47 AM




Hej dessa 2 miljöbilder gillade jag bäst i detta bildsvep. Nu har Buss-micke gått tillbaka till ursprunget och visat att även han kan ta riktigt Extremt otroligt BRA bilder igen.
PS detta är inte kritik utan mest för att visa uppskattning då BM verkligen gör något som är utöver hans vanliga.
MVH Filosofen Jona

Bussmicke

Hans vanliga/gått tillbaka till ursprunget?
Syftar du på tidigare tjejbilder?

Utveckla det där vetja.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

christianm

Han menar nog att den verkar ha svårt att stå upp...

M224

Citat från: Johan B skrivet 24 juni 2007, 16:33:47 PM
Underbara bilder. Fast är det bara jag som tycker det ser helt fel ut med SL-röd OmniLink i stadsutförande i den här miljön?

Då skulle du sett när man körde Mercedes Citaro...det såg för-ligt ut!

Men visst jag håller med dig helt och hållet. Det är samma sak med Swebus Södertälje som kör MAN på motorvägen (linje 748). En ren stadsbuss på en motorvägslinje, ser amatöriskt ut och det sliter på bussen.

Jona

Citat från: Bussmicke skrivet 24 juni 2007, 23:21:10 PM
Hans vanliga/gått tillbaka till ursprunget?
Syftar du på tidigare tjejbilder?

Utveckla det där vetja.

Kolla in dina bilder tagna för säg 5 - 6 år sedan. Fina miljöbilder osv. Sedan har vi haft ett par år med en uppsjö buss-bilder av så att säga vanligt BM stil. Menar inte flickbilderna.

Nu visar du ju att du även mindes hur en miljö-bild skulle fotas. Sitter man och kollar bildinlägg efter bildinlägg med fina bilder så blir en vanlig alldaglig bild bara 1 i mängden. Men när en sådan här snygg miljöbild dyker upp så stannar man till och spanar in den extra noga.

Exempel på bilder du fotat för många år sedan som jag gillade, om man nu ska ta exempel alltså, dina bilder från och i närheten av Skå kyrka, med kyrkan i bakrunden, eller den intill golfbanan därute med den smala krokiga vägen över ängarna där.

Sådana bilder räknar jag som dina ursprungsbilder, varför kanske du undrade. Tror i mångt och mycket det var med dom som jag började lägga ihop ditt namn med en viss typ av bilder. Jämför med Krille, skulle han börja visa vanliga buss-bilder så skulle vi ju tycka att han gått ett steg tillbaka. MEN började han återigen och fota bilder av den typ och stil han gör så har han återgått till ursprunget.

Ungefär så tänkte jag när jag skrev inlägget längre upp om återgången till ditt ursprung.
MVH Filosofen Jona