Bussar till linje 510 ersätter 700 Tranemo-Värnamo

Startat av yngrot, 26 november 2013, 20:21:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yngrot

Kjellgrens Gislaved (Nettbuss)  har införskaffat en 9700 för den trafiken en systervagn till 45 005 ..  Vilken busstyp det blir på omloppet som utgår från Värnamo  vet jag inte men troligen normalgolv där oxå Lär väl bli IsakssonkarlssonCarlssonbuss som kör  .. eller hur man ska namnge det företaget numera ??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

yngrot

Kan meddela att idag har Kjellgrens kört med sin 9700S  regnr UET 089 invnr 44 en B9R  .  Den andra bussen är en Setra tyvärr skrev jag fel regnr på min minneslapp  :D   den är hittills helt omärkt iaf 


Tyvärr är det bara att konstatera att det blir problem med anslutning då vi för det mesta är lite sena  på de turer som har anslutning  med ank. Tranemo 06.49 07.49 15.19 16.19 17.49 18.49  i teorin är det 1 minut tillgodo men tyvärr ofta är vi något sena.. Åt andra hållet fungerar det bättre ..   vi får väl se med tiden hur detta blir..  Både Hajen och Cubic finns på dessa bussar ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

reseguiden86

Jag och en kompis åkte idag med 15:20 turen till gislaved/Värnamo med linje 510 från Tranemo och kan konstatera att det fanns folk med 350 från Borås, men eftersom den bussen var 2-3-minuter sen så inväntade ej 510:an utan han åkte (Uppmanade föraren att invänta men förgäves)

Här kommer för övrigt ett par bilder på Setra-bussen vi åkte med..

(I Tranemo)


(I Gislaved)


Västtrafiks biljettmaskin var dock inte igång utan vi fick nöja oss med att visa våra kort (flerkommun+)

yngrot

Se där kom den på bild    då är det en ny och en lätt beg på denna linje  Setran är en 2010..  det var en annan förare på  turen 17.50 fr Tranemo och han invänta så vitt jag vet 350 som var ca 5 min sen ..  Tyvärr har de inte fått utbildning på Hajen och inte heller förarkort..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

Ointresserad förare som inte orkade vänta eller?
Annars som vanligt när man delar av linjer så funkar ingenting..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Olof Lagerkvist

Citat från: yngrot skrivet 16 december 2013, 20:48:23 PM
Se där kom den på bild    då är det en ny och en lätt beg på denna linje  Setran är en 2010..  det var en annan förare på  turen 17.50 fr Tranemo och han invänta så vitt jag vet 350 som var ca 5 min sen ..  Tyvärr har de inte fått utbildning på Hajen och inte heller förarkort..

Men den här gången lär i alla fall linjen finnas med i taxefilen redan från start efter vad jag hört. När linje 700 startade var det tvärtom, förarna kunde maskinen men maskinen kunde inte linjen. ;)

Men jag tycker nog att anslutningarna i Tranemo kanske kunde gjorts lite bättre, men inser samtidigt att det är svårt att få två olika områdens trafikplanering att "krocka" på en plats som Tranemo på ett sätt så att anslutningar blir optimala, dessutom i båda riktningar.
Olof Lagerkvist
Avgång.nu - Trafikinformation

https://youtube.com/Olof_Lagerkvist
https://instagram.com/Olof_Lagerkvist
... -- -.... -..- -- -.-

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Jo visst går det  men lite galet är det ju särskilt på väg mot Värnamo då våra e-m turer  ofta är lite sena  och det i teorin bara är 1 minut för att byta. Normalt sett ska det väl vara 5 min för att kunna ha som bytestid har jag för mig  .. Det är inte heller lätt för de som kör 510  då det bakom deras buss står en 350    men den de väntar på inte hunnit fram än   .. men det blir väl bättre med tiden .

En rolig grej från dagen är en väska jag fick med dig på 350 15.26 fr Borås idag   en resenär som åkte i måndags  fick så brått att springa efter 510  så hon glömde sin väska i  en 350 så den väskan har åkt mycket buss under veckan  ;D      vid ett tillfälle när väskan skulle lämnas över så försvann 510   15.17    och då fick väskan åka tillbaka till Borås  ..  det visa sig nu i efterhand att bussen på 510  åkte för att fylla på bränsle   vilket inte vår förare visste,  och varför de skulle behöva tanka i Tranemo kan man undra över  . Men väskan har sett sig om iaf   ;D ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Olof Lagerkvist

Tack för kul historia ur verkligheten, yngrot! Ibland blir det inte som man tänkt sig, men det blir bra till slut ändå, så att säga. :)
Olof Lagerkvist
Avgång.nu - Trafikinformation

https://youtube.com/Olof_Lagerkvist
https://instagram.com/Olof_Lagerkvist
... -- -.... -..- -- -.-

yngrot

Citat från: Olof Lagerkvist skrivet 18 december 2013, 22:26:30 PM
Tack för kul historia ur verkligheten, yngrot! Ibland blir det inte som man tänkt sig, men det blir bra till slut ändå, så att säga. :)



Jo du ibland så händer såna här roliga incidenter  och tur är väl det för det piggar ju upp stämmingen lite  ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina