Från Göteborg till Stockholm

Startat av Anders C, 23 november 2020, 21:10:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Dom är ju blå, bara att skylta upp 474 ::)

Walter

Uppställning i väntan på omlack etc?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jonas Gustafsson

2801 och ytterligare några Volvo åm 2010 stod kvar i Partilledepån igår kväll i alla fall.
Och mycket riktigt har 2643-2651 och 2851-2862 flyttats dit.
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Erling.L

Vill minnas det sas det skulle ta 3 dagar o köra upp allt o vet också att nån buss fick nått större haveri på fredagen o troligen får enkelbiljett ut från trafik

edit

o 2840 - 2850 5768-5769 5777-5784 finns nu på grimbo
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

virtual1

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 14 december 2020, 13:56:18 PM
2801 och ytterligare några Volvo åm 2010 stod kvar i Partilledepån igår kväll i alla fall.
Och mycket riktigt har 2643-2651 och 2851-2862 flyttats dit.
//Jonas

Vart är "dit"? Till Partille för vidare öden?

Buzzlover

Citat från: virtual1 skrivet 14 december 2020, 09:35:18 AM
Men varför är så många på väg till Björknäs? Det som behövs bytas ut där är väl B9S:er i 38xx och 64XX bl.a. - men det är ju ledbussar, finns väl inga kortvagnar/boggi i området som är äldre än de som kommer nu? I SSV så finns ju 47XX och 39XX som borde bytas ut istället?????
Tänk på att majoriteten 47xx är bundna till avtalet.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

virtual1

Isf blir det ju ännu underligare...

Jonas Gustafsson

Citat från: virtual1 skrivet 14 december 2020, 14:42:31 PM
Vart är "dit"? Till Partille för vidare öden?

Partille, ja. De är redan nämnda i tråden: 2643-2651 är Scanior för Mölnlyckelinjer och 2851-2862 är Volvo för Angeredsnabben. De har kvar samma arbetsuppgifter men har bara bytt depå.
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Buzzlover

Citat från: virtual1 skrivet 14 december 2020, 16:01:15 PM
Isf blir det ju ännu underligare...
Underligare? Det lär säkert omstuvas och kanske kommer några av dessa till SSV, ville bara påpeka att ditt exempel med 47xx var bra då dom är gamla och inte får gå i Miljözonen då dom är Euro 4.
Men dom kommer inte kunna hivas tills dess att nuvarande avtal går ut. (vilket verkar kunna ta sin tid med tanke på att en helt ny upphandling nu måste göras)
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Slash2

Citat från: Resenären skrivet 13 december 2020, 22:01:45 PM
Såg ett par Volvo och några Scania på Värmdöleden i Nacka i går på väg mot Björknäs gissningsvis.
När jag körde förbi Björknäs tidigare idag såg jag inga blå bussar utöver de blå B9S som redan är stationerade där. Kan de ha körts till någon annan depå?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Robert Brink

Charlottendal i Gustavsberg har gott om plats över. Troligen ställs dom upp där i väntan på lackering och utplacerade precis som med beg B9S som kom från Nobina.

//R

Citaro C2

Blir det överhuvudtaget några normalbussar kvar snart hos Keolis SSV och Nacka/Värmdö? Hoppas verkligen inte att dessa hamnar i Nyboda och ska slingra runt bland villorna.

homer

Majoriteten av vagnarna står i Grisslinge och en handfull står i Charlottendal i väntan på vidare öde

Buzzlover

Citat från: Citaro C2 skrivet 14 december 2020, 19:22:36 PM
Blir det överhuvudtaget några normalbussar kvar snart hos Keolis SSV och Nacka/Värmdö? Hoppas verkligen inte att dessa hamnar i Nyboda och ska slingra runt bland villorna.
Med tanke på att Nyboda inte har så värst mycket fordon som klarar Euro 6 standard inför den kommande skärpningen av Miljözons-kraven så tror jag inte dessa med deras Euro 5 klassning känns så aktuella där.
Skulle dessa dock konverteras till Euro 6 i samband med att dom utrustas med SL:s standard så kan det dock bli mer aktuellt.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!