Transdev på Österlen (Bild)

Startat av Gano, 08 januari 2020, 19:20:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gano

För ett par år sedan skulle Transdev förnya fordonsflottan på Österlen. Då köpte man inte Scania Citywide till de vanliga regionbusslinjerna, Scania Omniexpress och senare även någon Scania Interlink till SkåneExpresserna. Då tog man de flesta av de gamla bussrna ur trafik,  men vissa blev kvar. Bland annat denna Volvon, några Volvo 8700 och en Scania Vest.

Här rullar gamlingen 2334 ut från Simrishamns station på linje 573 mot Kivik torget, en linje som normalt körs av lågentré-bussar.


Bilden är tagen 08-01/2020 vid lunchtid ifall någon undrar.

Ulf Berlin


Ebermark

Intressant och trevlig bild!
Ja, det var en gamling. Levererad i september 2004.

Gano

Citat från: Ulf Berlin skrivet 08 januari 2020, 21:29:17 PM
Härlig fångst :D/Ulf

Tackar. Blev ganska förvånad när jag såg att det var höggolv på 573:an, men vad jag förstått kan allt möjligt hända hos Transdev på Österlen :)

Gano

Citat från: Ebermark skrivet 08 januari 2020, 21:52:49 PM
Intressant och trevlig bild!
Ja, det var en gamling. Levererad i september 2004.

Dessutom togs de andra ur samma serie ur trafik runt 2016, men denna rullar kvar ännu.

DEB

#5
EDIT: Har fått uppgifter om att vagnen i fråga är 2295, som hängt kvar sig kvar rent fysiskt hos Transdev i Simrishamn sedan den slopades för ett bra tag sedan.

Påpassligt fångat i allra sista stund, med stor sannolikhet. Detta då jag beskådade denna vy från pågatåget strax väster om Simrishamn i eftermiddags. Känner inte till att det skulle finnas några andra skånegula Volvo 9700 i trafik kvar, så detta skulle kunna vara just 2334 på väg mot sista vilan? Bildkvaliten ursäktar ni naturligtvis, med tanke på överraskningsmomentet och det fåtal sekunder jag hade på mig att hala upp mobilen.



Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Walter

Bussen som hänger efter bärgaren verkar sakna de röda pilarna som bilden i TS inlägg har. Eller syns de bara inte.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Gano

Citat från: DEB skrivet 13 januari 2020, 16:50:41 PM
EDIT: Har fått uppgifter om att vagnen i fråga är 2295, som hängt kvar sig kvar rent fysiskt hos Transdev i Simrishamn sedan den slopades för ett bra tag sedan.

Påpassligt fångat i allra sista stund, med stor sannolikhet. Detta då jag beskådade denna vy från pågatåget strax väster om Simrishamn i eftermiddags. Känner inte till att det skulle finnas några andra skånegula Volvo 9700 i trafik kvar, så detta skulle kunna vara just 2334 på väg mot sista vilan? Bildkvaliten ursäktar ni naturligtvis, med tanke på överraskningsmomentet och det fåtal sekunder jag hade på mig att hala upp mobilen.



Transdev har ett par modernare 9700 som rullar på SkE 5 och 8. De är före detta flygbussar från Stockholm.

Walter

Ja fast de har dörrar 1-0-1 och det verkar inte bussen på bilden ha.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Lulebussen

Citat från: DEB skrivet 13 januari 2020, 16:50:41 PM
EDIT: Har fått uppgifter om att vagnen i fråga är 2295, som hängt kvar sig kvar rent fysiskt hos Transdev i Simrishamn sedan den slopades för ett bra tag sedan.