Huvudmeny

Arriva 8803

Startat av Hasse L, 16 december 2019, 09:26:52 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


De f.d. "Westin-bussarna" rullar vidare i Helsingborg - de skulle ha ersatts av nya ledbussar under november, sas det.
8803 passerar läget för den tidigare hållplatsen mitt emot Rådhuset.

Gano

Citat från: Hobgoblin skrivet 16 december 2019, 09:26:52 AM

De f.d. "Westin-bussarna" rullar vidare i Helsingborg - de skulle ha ersatts av nya ledbussar under november, sas det.
8803 passerar läget för den tidigare hållplatsen mitt emot Rådhuset.

Fin bild. Trots att minst två nya Citaro-ledbussar är på registrerade har inga nya synts till och ännu idag kördes det med minst tre vita på 4:an.

virtual1

Är det förresten en slump att dessa fick numrena 8801-8804 med tanke på att ersättningsbussarna för Roslagsbanan i Sthlm hette 8805 och uppåt? - eller hade man redan planerat att använda dessa fyra bussar i roslagsersättningen förra året, men att de då aldrig kom till använding?

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 16 december 2019, 11:27:26 AM
Är det förresten en slump att dessa fick numrena 8801-8804 med tanke på att ersättningsbussarna för Roslagsbanan i Sthlm hette 8805 och uppåt? - eller hade man redan planerat att använda dessa fyra bussar i roslagsersättningen förra året, men att de då aldrig kom till använding?

Så långt hade jag inte tänkt och detta vill jag också veta. :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.