Första trafikdag för linje 611X i Täby kyrkby - 15 december 2019

Startat av Mikael T Nilsson, 15 december 2019, 13:25:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer två bilder från premiärdagen för nya linje 611X i Täby kyrkby.



Tydligen är det inte Arriva själva som är direkt trafikutövera utan underentreprenören(?) Almgrens. Det kanske är effektivare/billigare än att ha mindre bussar i egen regi.

Notera att lösa linje- & destinationsskylar i plast är tillbaka.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredrik Gelin

Påpassligt, jag tänkte ge mig dit i veckan för att kolla hur det ser ut men du var snabbare.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 16 december 2019, 06:45:27 AM
Påpassligt, jag tänkte ge mig dit i veckan för att kolla hur det ser ut men du var snabbare.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Tack! Jag hade vägarna förbi och kom på att det var tidtabellsskifte samma dag. Vid den nya busstationen vid Täby kyrkby stn har varje linje fått egen refug och hållplatsskylt, 611, 611X och 616, med nosen mot järnvägen till.

Jag tyckte föraren hade Arrivajacka på sig, men kan ha sett fel.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare

Då förstår jag varför den bussen stod inne på Täby-depån i söndags.

Ser ut som en förare med Arrivauniform.

Mr.Omsi


igel

Citat från: Mr.Omsi skrivet 16 december 2019, 11:00:30 AM
På 611X är det Almgrens buss men Arrivas chaufförer  ;)
Lär bli ändring på det mot slutet av veckan, vems förare och vems bussar som ska rulla vet jag inte. Almgrens med Almgrens?

Buzzlover

Det intressanta i det hela är att denna minibuss har en entré av de smalare lagen samt två/tre trappsteg vid ingång, hur blir det när rullstolsbundna kommer eller barnvagnar? Detta känns inte så värsta planerat...
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

igel

Citat från: Buzzlover skrivet 16 december 2019, 19:26:28 PM
Det intressanta i det hela är att denna minibuss har en entré av de smalare lagen samt två/tre trappsteg vid ingång, hur blir det när rullstolsbundna kommer eller barnvagnar? Detta känns inte så värsta planerat...
Var aldrig firsta hands valet.

Mikael T Nilsson

Hej,

Tack för era svar. Då har Arriva alltså inte beslutat hur den slutgiltiga vagnlösningen för 611X ser ut. Det kan alltså bli så att man kör "egen" buss i slutändan, precis som med linje 350 som körs av mindre bussar i SL-utförande?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 17 december 2019, 07:34:22 AM
Hej,

Tack för era svar. Då har Arriva alltså inte beslutat hur den slutgiltiga vagnlösningen för 611X ser ut. Det kan alltså bli så att man kör "egen" buss i slutändan, precis som med linje 350 som körs av mindre bussar i SL-utförande?

Det vet vi ju inte. Att vi förare inte vet, betyder inte att Arriva inte vet.

Mikael T Nilsson

Citat från: buskörare skrivet 17 december 2019, 09:04:32 AM
Det vet vi ju inte. Att vi förare inte vet, betyder inte att Arriva inte vet.

Ser med spänning fram emot hur det blir.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare


Mikael T Nilsson

Citat från: buskörare skrivet 17 december 2019, 15:02:43 PM
Från och med imorgon kör vi med egen minibuss.

Tack för uppgiften! Vet du vilken buss det blir (inv.nr. eller reg.nr)?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.


Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.