Transporter till Volvodagarna

Startat av Martin Maltkvist, 28 maj 2008, 11:14:29 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Till torsdagen inleds Volvodagarna, en händelse som ska pågå i två veckor och beräknas ha 10 000 gäster totalt.
Jag undrar nu om något/några bussbolag kommer att köra till Eskilstuna och isåfall när, Marc har tidigare varit i staden med en vagn men synd bara att jag missade det.
Volvodagarna i Eskilstuna
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Ulf Rådeström

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 28 maj 2008, 11:14:29 AM
Till torsdagen inleds Volvodagarna, en händelse som ska pågå i två veckor och beräknas ha 10 000 gäster totalt.
Jag undrar nu om något/några bussbolag kommer att köra till Eskilstuna och isåfall när, Marc har tidigare varit i staden med en vagn men synd bara att jag missade det.
Volvodagarna i Eskilstuna

Interbus har körningarna för Volvo. Så det blir deras bussar i första hand, plus de bussar och företag som hyrs in.
Förra året körde jag nån körning med Ragnesands, och där var både Norska bussar och Interbussar.

Martin Maltkvist

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 30 maj 2008, 10:12:59 AM
Interbus har körningarna för Volvo. Så det blir deras bussar i första hand, plus de bussar och företag som hyrs in.
Förra året körde jag nån körning med Ragnesands, och där var både Norska bussar och Interbussar.
Ja så måste det vara.
Efter ett fototips fann jag att det inatt stod en hög med turistare intill Rademachersmedjorna, två Interbus och två Schau´s(en 9700 och en 9900). Dessutom fanns ytterligare en Interbus samt två bussar från Ekman utanför Bolinder Munktell, dessa var som en bonus för mig då jag inte avsåg att gå dit men ändå tog mig en titt.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin