Busstrafik i Västra Götaland (Västtrafik)

Startat av VästSverige, 31 januari 2022, 16:54:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Alex

#345
Trevligt att linje 29 vänder vid Nils Ericson Terminalen och inte Hjalmar Brantingsplatsen!

Vad menar de med att "Hinnebäcksgatan dras in för linje 44 på grund av att linje 17 behöver yta för att vända på hållplatsen." Finns det inte två hållplatslägen i vändslingan vid hinnebäcksgatan? Linje 44 och 145 kör väl inte så många turer till Tuve att det är ett problem? Och var ska linjerna vända nu, det finns ingen vändplats på hållplatsen innan.

De missade chansen att lägga linje 27 på linje 33 (då hade 32-33 hängt ihop) och 23an hade kunnat ta 39, just nu är 39 bara halva linje 37 fast anropsstyrd så den hade kunnat ligga under 37ans tidtabell.

Erling.L

Det korkar ihop sig under högtrafiken så att bussar som skall reglera blockerar för den som kommer och skall avgå direkt på morgonen eller tomma iväg på eftermiddagen. Vilket gör att förare inte får sina pauser i lugn och ro utan måste köra runt på sin paus för att släppa fram andra omlopp.
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

VästSverige

Vilket företag ska köra X40 mellan Kungälvs Sjukhus och Nils Ericssons Terminalen som är planerad att startas augusti 2025.

virtual1

Tja, den ersätter ju 242 som körs av Transdev, så det är väl ingen vild gissning att Transdev fortsätter där.