Citat från: Leyland skrivet 05 november 2025, 16:32:46 PMFinns flera kända och mindre kända bilder. Förekom under åren även tre- och fem-vagnarståg.Stort tack för den bilden från en söndagsmorgon vid Slussen! Trevagnståg har jag sett bilder på tidigare och femvagnståg har jag egna minnen av.
Här är en trevlig bild från Slussen den 24 april 1955 med ett två-vagnarståg på linje 18 (med vit rulle).
Till höger kan man se hur utsprängningen har påbörjats för den "nya" tunneln och anslutningen från Medborgarplatsen till Slussen (norrspår Tub 1).
Citat från: IvveRivve004 skrivet 02 november 2025, 15:59:09 PMTror jag knappast. Men man skulle ändå kunna ersätta 15xx-vagnarna med flera av 71xx-vagnarna från Frihamnen, som man flyttar ut när man ändå tar in de övriga A37:orna.
Citat från: Fredrik Klint skrivet 05 november 2025, 21:04:02 PMNär jag ser rapporten från -53 med vagnarna 2028 och 2180 så börjar jag fundera;
Vet man något om vagnfördelningen innan sammanbindningen 1957?
Hur vanligt var det att vagnar flyttades mellan södra och norra? Det bör ju inte ha skett i onödan med tanke på hur omständligt det var.
Citat från: Anders.o93 skrivet 05 november 2025, 21:13:32 PMOch som förare är de väldigt bekväma att köra. Aldrig några problem, de bara rullar och rullar. Tyvärr kan man inte säga detsamma om våra nya Solaris😢Ojdå har ni haft mycket problem med era nya Solaris ? Är de obekvämt att köra den ?
Citat från: Anders.o93 skrivet 05 november 2025, 20:58:06 PMHelt klart att Mercedes har flera år kvar, eftersom vi fortfarande kör med de äldsta diesel Mercedes och dessa är det inga som helst problem med.Håller med dig om det. Jag själv tycker att dem mercedes bussar fungerar jättebra och sköna att åka med den.