Huvudmeny

Nobina 2082

Startat av 1896, 14 december 2010, 09:38:11 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

Detta är en -97:a och ska väl troligen snart bytas ut, vad kan tänkas ersätta där ? (Godsbuss EAJ 722)

1896


1896

Exakt hur avtalet är skrivet, det vet jag inte, men man har ju tagit bort alla -96:or, då bör man väl rimligtvis ta bort den enda -97:an också....

j-a

4532 har flyttats från Malung till Mora från och med i måndags,pga att det inte behövs så många godsbussar i Västerdalarna nu,Linje 209 mellan Malung och Värnäs har dragits ner till bara en tur varje vardag med godsbuss,därmed är det ingen genomgående buss längre mellan Värmland-Malung -Mora.Men om det berör 2082 har jag ingen aning om,men den går iallafall i Östdalarna.

Bussmicke

Så det är alltså kört att uppleva det klassiska bussbytet där med 2 eller om det var 3 bussar där?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

j-a

Citat från: Bussmicke skrivet 14 december 2010, 22:13:46 PM
Så det är alltså kört att uppleva det klassiska bussbytet där med 2 eller om det var 3 bussar där?
Ja just nu iallafall,vet faktist inte hur många bussar som möts där nu,men man är iallafall tillbaks till omlastning av gods igen som förut >:(.är väl bara att hoppas att det kommer åter i framtiden