Systemkameraköp

Startat av Jacob, 04 februari 2011, 22:36:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

SimonB

Citat från: Jacob Almgren skrivet 10 februari 2011, 22:30:34 PM
Tack  för alla tips!

Tänkte åka ut till storkedjorna och prova kamerorna, men självklart ska jag till en riktig fotohandlare också och få råd :)

//Jacob

Om du ska prova en kamera hos en storkedja, så är Mediamarkt det bästa. Där har de fungerande kameror som du kan laborera med. Elfjanten, Siba och Onoff brukar på sin höjd ha några atrapper eller kameror utan batteri liggandes.

JB

Citat från: Jacob Almgren skrivet 10 februari 2011, 22:30:34 PM
Tack  för alla tips!

Tänkte åka ut till storkedjorna och prova kamerorna, men självklart ska jag till en riktig fotohandlare också och få råd :)

//Jacob

Eller så åker du till en riktig fotohandlare och får råd och möjlighet att klämma på ett antal olika kameror. Jag ser inte riktigt poängen med att åka ut till någon stormarknad.

Blue

Citat från: JB skrivet 11 februari 2011, 13:31:33 PM
Eller så åker du till en riktig fotohandlare och får råd och möjlighet att klämma på ett antal olika kameror. Jag ser inte riktigt poängen med att åka ut till någon stormarknad.

Fotohandlaren tröttnar antagligen efter att ha plockat fram kamera nummer två ur skyltskåpet, speciellt om det är en yngre person som frågar för statistiskt sett så köper dom mer sällan kameror än äldre personer. På till exempel Media Markt kan man klämma och jämföra i n timme utan att någon lyfter ett ögonbryn. När man sen vet vad man gillar och ogillar med olika kamera hus kan man bege sig till en riktig fotohandlare och prata teknik m.m.

Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

jocke

Citat från: Blue skrivet 11 februari 2011, 23:27:42 PM
Fotohandlaren tröttnar antagligen efter att ha plockat fram kamera nummer två ur skyltskåpet, speciellt om det är en yngre person som frågar för statistiskt sett så köper dom mer sällan kameror än äldre personer. På till exempel Media Markt kan man klämma och jämföra i n timme utan att någon lyfter ett ögonbryn. När man sen vet vad man gillar och ogillar med olika kamera hus kan man bege sig till en riktig fotohandlare och prata teknik m.m.



För att sedan bege sig iväg till Media markt igen, eller till www.prisjakt.nu och köpa Exakt den modell man bestämt sig för för 1000:- billigare än hos experten man pratat med. Fult ja, men ekonomiskt om det är snålt i kassan.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Möllers

Finns det EVF/LCD på Canon EOS 600D  ???

Leo

Citat från: Mattias Möller. skrivet 12 februari 2011, 16:02:27 PM
Finns det EVF/LCD på Canon EOS 600D  ???

Nej ingen EVF men däremot LiveView och vridbar LCD. Ska du ha tre stycken Canon xxxD kameror?

EVF betyder Electronic ViewFinder och är skräp om du frågar mig.

Förstår ingenting. Förr köpte man en systemkamera och var nöjd med den. Nu ska folk byta modell såfort något nytt kommer ut.

Möllers

#36
Klart man blir sugen staffa en ny få fort det kommer en ny,men kommer inte staffa nån ny alls är skit nöjd över mina kamror jag har nu.
däremot är jag sugen staffa en ny Objektiv till min kamera till vindern eller hösten.