TL-bilar från Göteborg

Startat av tomsa, 28 maj 2007, 17:03:12 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

tomsa

Zella: Bra jobbat, hade två taskiga mobilbilder på Saaben, fast de var så gryniga att jag ville inte slänga upp dem.

Fick idag bekräftat att den nya TL-bilen som ersätter den gamla Toyota Avensis man haft (med reservation för modellbeteckningen) är ytterligare en Toyota Raw4, man ser skillnad på den gamla och den nya genom att kolla på blåljusrampen. Den gamla har en helblå ramp, den nya har en polisramp med lykta i mitten. Bilder kommer så fort den har vett att ställa sig i närheten av min kamera, hade inte möjlighet att fotografera den vid dagens olycka.

Zella

Aha oki... Saabens blåljusramp är väll inte den bästa vad jag hört... bra & bra är den väll men sirenen sitter på taket som ger oljud inne i kupen... mer oljud än vanliga ramerna... sen är sirenen lite anorlunda på saaben... har dock inte hört stress sirenen ännu...  ;)

Ska bli kul å se den nya sen...

tomsa

Hittade en gammal bild på två numera utrangerade TL-bilar:



Beklagar bildkvalitén, bilden är tagen med maximal zoom en smågrå novemberdag.

Jonas M. Bobjörk


Simon Bertilsson

Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 18 juni 2007, 09:55:28 AM
SAAB 9-5 Sedan ser man inte ofta.
Cirka 75% av Saab 9-5 är väl kombi, om jag inte minns fel.

Niklas Bygdestam

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 18 juni 2007, 11:54:46 AM
Cirka 75% av Saab 9-5 är väl kombi, om jag inte minns fel.


Men det är väl mest i Sverige som det är så hög andel kombi av Saab 9-5? Sverige är det land i Europa som har störst andel kombibilar. I andra länder brukar sedanbilar vara vanligare
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

M