Malmös skyskrapa...

Startat av Rickardo, 01 juli 2007, 02:06:22 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rickardo

Det blev en långpromenad vid V Hamnen/Ribbersborg idag. Jag hade kameran och fotade Malmös mest kända hus i olika vinklingar. Vädret var lite lurigt men några bilder är jag nöjd med  :D













På Ribbersborgsstranden var det en hugad kvinna som badade. Annars var dessa individer närvarande..

M224

Turning Torso är ett häftigt bygge! Den känns verkligen osvensk!

Jag är glad för Malmöborna att ni fått ett sådant landmärke.  ;)

Kan man åka upp i huset och njuta av utsikten? Det vore en utmaning för mig isf.

Rickardo

Citat från: M224 skrivet 01 juli 2007, 19:14:46 PM
Turning Torso är ett häftigt bygge! Den känns verkligen osvensk!

Jag är glad för Malmöborna att ni fått ett sådant landmärke.  ;)

Kan man åka upp i huset och njuta av utsikten? Det vore en utmaning för mig isf.

Visst är det en häftig byggnad! Träffade 3st amrikanare i början av maj som bara hade åkt till Malmö för att se Turning Torso. De visste inte ett dugg mer om Malmö än huset...men blev positivt överraskade av både Malmö och att svenskar var så trevliga o hjälpsamma så de stannade kvar i en vecka.

Nä det är inte så lätt att åka upp i Turning Torsoidag. Dels är alla lägenheter uthyrda och det finns en recetion som har stenkoll. Dock har jag varit längst upp  en blåsig dag innan huset var helt färdigbyggt. Det var inget sjösjuka eller höjdrädda men känslan var härlig ;D

Så det bästa o lättaste sättet att komma upp i huset idag är att lära känna någon som bor i huset eller anordna en konferens i konferenslokalen (vilket inte är billigt men populärt.. ;) )

Mvh Rickardo

Mr G


20040505


20070430

Ett par bilder ur min synvinkel också.

Lär väl ta många år att fylla det gamla hamnområdet med hus. Ser minst sagt lite anskrämligt ut runt omkring Turning Torso idag. Bra ändå att det finns svenska städer där väljare och politiker vågar vara med i utvecklingen, och inte bara bromsar det som är nytt och förändrande. Och dessutom få saker gjorda utan att dra ärendena i långbänk år efter år.

Tyvärr saknas dessa förutsättningar i Stockholm idag, som jag ser det.
吉先生

M224

Citat från: Mr G skrivet 05 juli 2007, 12:13:05 PM
Bra ändå att det finns svenska städer där väljare och politiker vågar vara med i utvecklingen, och inte bara bromsar det som är nytt och förändrande. Och dessutom få saker gjorda utan att dra ärendena i långbänk år efter år.

Tyvärr saknas dessa förutsättningar i Stockholm idag, som jag ser det.

Då är vi två, visst man behöver inte bygga ett Turning Torso mitt i Gamla stan, men väl på Årstafältet. Vi får väl se hur det går med den "sk skyskrapan" som eventuellt kommer att byggas vid Västberga. Det blir väl inget av det heller.  :-\

Jacob med C

Denna byggnad skulle vara kul att se live... Synd att bor så långt bort från Malmö...
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Zella

Bode man högst upp så skulle man ha kikare och lite mer avanserade grejer för att kika på t.ex danska hamnen...

På tal om bygge... Det kommer ännu ett Gothia tower...

Magnus_J

blir snart en ny skrapa i Malmö...  ;D
projekteras just nu..