Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Bussmicke

Det skrev Ted en bit upp.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: Knallhatt skrivet 27 januari 2022, 09:53:30 AM
https://www.bussmagasinet.se/2022/01/lundaupphandling-overklagad-hard-kritik-mot-upphandlingen-fran-vy-buss/
Lundaupphandling överklagad – hård kritik mot upphandlingen från Vy Buss

Nu vet jag inte exakt hur det är med upphandlingar inom buss men i de områden jag genomför upphandlingar är nuvarande eller tidigare erfarenhet eller hur man presterat trafiken inte något som vägas in i bedömningen för ett nytt avtal. Det är inte tillåtet enligt principen att alla anbudsgivare ska behandlas lika för alla andra än dem som nu bedriver trafiken kan inte åberopa erfarenhet. .

Senkan man klaga på om man tycker att ens anbud blivit värderat fel i utvärderingen. Men, som jag uppfattar Vy gör här, att främst klaga på modellen för utvärderingen brukar inte godtas om man valt att lämna anbud. Tycker man kriterierna i underlaget är fel ska man påtala detta för upphandlaren och om de inte ändrar så får man avstå anbud och sen överklaga hela upphandlingen.
Lämnar man ett bud har man s a s accepterat modellen. Men vi får se hur Förvaltningsrätten dömer.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Buss_Lund

Precis om man är inte nöjd med modellen då man ska ta avstå lämna bud. Vi får se vad som hände sen
Vi vet inte hur det ta längre tid när de är klart troligen är 1-3 månader vi får veta vem har rätt. Jag tror Skånetrafiken har rätt

BR

Förvaltningsrätten har kommit med besked om den överklagade E4-trafiken (Umeå - Haparanda) och Länstrafikens nya upphandling får avbrytas och Connect Bus som blev tvåa är den som får trafiken. Trafikstart tidigast mitten december 2020.

Är linje 12, 20, 98 och 100.

Lars-Håkan_E

Det ska man knappast ta för givet innan tidsfristen för överprövning i Kammarrätten har gått ut.

Och innan dess lär man knappast avbryta något.

BR

Eftersom de som kör trafiken fått meddelande att det blir Connect så har säkerligen tiden för överprövning gått ut, eller vet du annat?

Ersa

Från dagen då första instansen Förvaltningsrätten fattat sitt beslut, har man väl sisådär tio dagar på sig att hinna begära överprövning hos andra instansen Kammarrätten?

BR

Jo, absolut men när nuvarande operatör går ut till personalen och meddelar att nya upphandlingen är avbruten och Förvaltningsrätten beslutat att Connect ska få trafiken så borde ju dessa tio dagar ha passerats.


BR

Tack för länk, då måste alla inblandade bestämt sig att inte överklaga eftersom nuvarande operatör redan meddelat att Connect tar över.

Bussmicke

Jag tolkar som att man måste göra om upphandlingen.
Om det inte överprövas görs väl upphandlingen om?
Om jag nu inte missförstått allt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars-Håkan_E

Citat från: BR skrivet 12 februari 2022, 20:00:12 PM
Tack för länk, då måste alla inblandade bestämt sig att inte överklaga eftersom nuvarande operatör redan meddelat att Connect tar över.

Det är ju väldigt spännande och oväntat.

Även om den pågående "nya" upphandlingen avbryts och den tidigare där Boreal:s anbud förkastades ska slutföras innebär det att Länstrafiken fattar ett nytt tilldelningsbeslut där Connect Söne tilldelas trafiken, sedan kan detta tilldelningsbeslut givetvis överklagas i sin tur.

Att alla inblandade så snart skulle ha kommit överens om att acceptera resultatet vore synnerligen ovanligt.

BR

Nu är de samma med linje 31 etc där Busspoolen kommer bli vinnaren.

Dorotea - Åsele - Lycksele
Lycksele - Skellefteå
Umeå - Hemavan

Bussmicke

Vem kommer köra linje 31 då?

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

BR

Nu gissar jag bara men med tanke på trafiken Lycksele - Malå som Vilhelmina taxi fick så kanske dom tar linje 32 också..