Kommunal varslar om strejk

Startat av Walter, 18 juni 2008, 17:40:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

den 15e ska det vara här tror jag.
Skönt för dom tycker jag för dom semester lite förarena i stan  ::)

Ersa

Citat från: Mattias Möller. skrivet 13 juli 2008, 18:19:02 PM
den 15e ska det vara här tror jag.
Skönt för dom tycker jag för dom semester lite förarena i stan  ::)

Att vara stejkvakt är inte riktigt semester, men nog är det mindre jobb än att köra.  8)

Carl W

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 13 juli 2008, 06:56:05 AM
Naturligtvis finns det andra orsaker att vara med i facket än detta, men jag kan tänka mig att det sticker i ögonen på de som är fackligt anslutna...
//Fredrik

Men det är rätt åt dem som gick med i facket dagen innan strejken började. Det om något borde sticka i ögonen på de som är fackligt anslutna.

Jan

Citat från: Mattias Möller. skrivet 13 juli 2008, 18:19:02 PM
den 15e ska det vara här tror jag.
Skönt för dom tycker jag för dom semester lite förarena i stan  ::)

Ingen vettig person som kör tycker det ska bli skönt med lite ofrivillig semester. De som tycker detta är inte en vettig förare. Med detta menar jag inte att konflikten är fel.
I branschen 37 år

Yujin Zhang

CitatSom sagt finns inget problem med 13-timmars ramtid i innerstaden.

Jag kan väl upplysa att Hornsberg har ingen tjänst som är över 13 timmar ramtid i dagsläget. Längsta tjänst denna säsong är 12 timmar 9 minuter. hur det är med Söderhallen vet jag ej.

Fredde

Möte mellan Kommunal och BuA pågår...Blir det inget resultat så går förare i Skåne ut i strejk nu från midnatt.


Ivo

Citat från: Yujin Zhang skrivet 13 juli 2008, 22:24:55 PM
Jag kan väl upplysa att Hornsberg har ingen tjänst som är över 13 timmar ramtid i dagsläget. Längsta tjänst denna säsong är 12 timmar 9 minuter. hur det är med Söderhallen vet jag ej.


Målet är att ramtiden för innerstadens delade tjänster ej skall överstiga 12 timmar pga, att det blir dyrare för entrepenörerna sedan BBA avtalet införts. Det är bara Botkyrka & Nacka - Värmdö som saknar BBA avtalet i Stockholms län.
Ivo

Carl W

När man började förhandla för en dryg vecka sedan, blåstes strejken av. Motiveringen från Kommunal löd: "Under den tiden vi förhandlar är det kutym att inte ha stridåtgärder."

Har denna kutym upphört nu, eller?

Nico


Tja, det finns säkert olika så man byta kutym från gång till gång. Omväxling förnöjer ju påstås det...  ;)  :D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman