Huvudmeny

V.O.P Buss

Startat av Bussmicke, 11 juli 2024, 13:25:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Hette företaget så som hade bussen då eller var det annan ägare?

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Åkarns Kalle

Företaget heter Brobergs Buss i Gnarp.
VOP-Buss är motsats till VIP-buss och står för Very ordinary people vilket var en "grej" det börjades med 1995 med första bussen och tydligen hängde det med ända till ROJ såldes.....

Under den vita "tejpen" står det "Broberg Gnarp"
Vid fototillfället användes bussen av ett annat bussbolag och dom ville inte att det skulle stå "Broberg Gnarp"
på bussen dom använde.

Väldigt roligt att se ROJ:en
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

Bussmicke

Citat från: Åkarns Kalle skrivet 14 juli 2024, 00:00:07 AMUnder den vita "tejpen" står det "Broberg Gnarp"
Vid fototillfället användes bussen av ett annat bussbolag och dom ville inte att det skulle stå "Broberg Gnarp"
på bussen dom använde.

Vet du vem som hade bussen då? Utlånad, såld?
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars-Håkan_E

Gissar på en annan Gnarpbo, Örjan.

Han hade ju avtalet för transport av funktionshindrade med SJ under ett tag

Bussmicke

Hade Örjan lånat bussen tro? Om bussen var såld borde man bara ha tagit bort texten på sidan istf att strajpa över.
//Bussmicke.

Åkarns Kalle

Citat från: Bussmicke skrivet 14 juli 2024, 09:50:16 AMVet du vem som hade bussen då? Utlånad, såld?

Señor Svensson Resor AB hade lånat bussen vid tillfället för att ha en buss som kunde köra rullstolar på tågersättningstrafiken.

Örjan klistrade dit det vita fälten över texten "Broberg Gnarp" och trodde att det var bara att dra bort den sedan och att texten skulle vara fin under men så var det inte....
2010 sålde vi ROJ till Finland.
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

Bussmicke

Tack för det, Bilden på denna buss finns hos Broberg på min hemsida nu.
//Bussmicke.