Nyheter Arriva Stockholm

Startat av Buzzlover, 22 augusti 2020, 14:00:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

B10M

Citat från: Bussmicke skrivet 15 februari 2021, 18:38:43 PM
Är Sollentuna och Solna centrum bästa ställena för detta vagnar?
Ja det stämmer, och av dessa bör det vara Solna centrum där chansen är som störst.

Citaro C2

Underbart med något annat än boggi.  8)

Hasse L


ZMP 127


YHJ 341

Såg även 6602 vid SoC. Åkte sen till Spånga stn och noterade 6703-6705 i trafik.

Citaro C2

Kul med bilder. Mindre kul att inte kan montera siffrorna på samma plats! Hur svårt ska det vara?  ::) Sen fattar jag inte att de inte kan beställa hela numret så att alla siffror kommer upp i ett svep. Det där ser ju fan så illa ut.

AO

Är dessa de första SL-lackade MAN A21 som inte drivs på biogas? Tyckte det kändes så himla ovant att se en SL MAN A21 utan biogasbulan på taket  ;D

Bussmicke

#95
Citat från: B10M skrivet 16 februari 2021, 07:52:33 AM
Ja det stämmer, och av dessa bör det vara Solna centrum där chansen är som störst.
Blir en resa i vår för att fota lite

I väntan på det några bilder från livet i Halmstad.





Båda dessa nummer har funnits en gång tidigare.



//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Citaro C2 skrivet 16 februari 2021, 18:50:35 PM
Kul med bilder. Mindre kul att inte kan montera siffrorna på samma plats! Hur svårt ska det vara?  ::) Sen fattar jag inte att de inte kan beställa hela numret så att alla siffror kommer upp i ett svep. Det där ser ju fan så illa ut.

Den ena handen vet inte vad den andra gör....
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Det absolut vanligaste är att beställa alla siffror samtidigt på samma ark, så att de hamnar rätt. Det finns dessutom ett klart och tydligt designprogram från SL som berättar att 6601 har sina främre siffror korrekt anbringade.
På 6611 sitter de fel, även om jag personligen föredrar svart bakgrund bakom siffrorna, för ökad tydlighet.

Bussmicke

Citat från: Ersa skrivet 17 februari 2021, 02:23:45 AM
Det absolut vanligaste är att beställa alla siffror samtidigt på samma ark, så att de hamnar rätt.

På ett ark ja men om det sen klistras lika verkar inte vara så noga.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Man drar lös skyddspapperet från ena sidan. Alla fyra siffror är kvar på det kvarvarande papperet med den självhäftande sidan utåt. Därefter lägger man på hela arket på bussens yta, samtidigt som man ser till att undvika luftbubblor. Till sist avlägsnas papperet försiktigt från bussens yta, och siffrorna stannar då kvar på bussen.
Lägga dit siffra för siffra en och en, har jag aldrig gjort själv, eller sett någon annan i branschen göra.

virtual1

Tja, det finns ju gott om exempel på bussar där en/flera siffra/or fallit av så man fått sätta dit en ny t.ex. - då kan det ibland bli lite snett och vint

Bussmicke

Jag syftade på Var man klistrade på siffrorna. >Bilderna ovan visar att ena handen inte vet vad den andra gör..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Citaro C2

Om man är seriös så byter man alla fyra siffror om en eller flera skadas eller saknas! Allt annat är rent slarv och ser förjäkligt ut. Tyvärr standard i SL-trafiken sedan urminnestider!

Det har aldrig varit någon ordning och reda på hur fordon eller skyltar ser ut i SL-trafiken. Jag kan inte komma på något annat företag som behandlar sin grafiska profil så illa.

Och kom för guds skull inte dragandes med att det är dyrt att sätta dit fyra nya siffror på ett ark. Så j***a mycket onödiga saker som beställs i SL-trafiken så är detta växelpengar.

Bussmicke

Vad säger Citaro C2 om detta då? Övertydlighet är väl bra... ;D

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Citaro C2

Kunde de inte satt dit några till?