Nyheter Arriva Stockholm

Startat av Buzzlover, 22 augusti 2020, 14:00:19 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

buskörare


Citaro C2

Jisses kan de inte lägga ner denna idioti och lacka alla blåbussar röda! De på linje 1-6 kan fortsätta vara blå men resten kan bli röda. Hur mycket pengar läggs inte på alla dessa omlackeringar!?  >:(

Ersa

Ja, det vore verkligen en bra idé. Samtidigt kan man även vara lite mer flexibel i fordonskraven, och inte behöva kräva boggibussar/ledbussar på avgångar man  i förväg vet har väldigt få resenärer. Idag medför kraven på blåfärg respektive busstyper att det blir lite väl rörigt.
Resenärerna struntar ju fullständigt i om bussen är blå eller röd, eller har två eller tre axlar.

Citaro C2


Resenären

Ja allt för att nån byråkrat skall få lite jobb... Det där med färg och ålder och annat verkar kunderna bry sig lite i. Varför hamnar annars alltid LLT i topp i kundbarometrar år för år tillsammans med Karlstadsbuss? Dags för ute reform nu- mer makt närmare kunderna.

Buzzlover

Nu förstår jag inte riktigt, 6911 - 14 levererades röda men lackeras nu om till Blå för att ersätta den blå-brist som uppstod när dom äldre B9S (blåa) blev för gamla för att gå i trafik?
Vart kommer uppgiften att Blåbussar skulle blivit röda?
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

buskörare

Det menas väl att man borde ta bort de blå stombussarna helt och låta alla utom 1-6 vara röda. Alltså inte att några bussar lackats om från blått till rött.

buskörare

Även 6910 har blivit blå. Så nu är dom 5 som fått ny färg.

Hasse L

Tyvärr bara mobilbild - kameran är inlämnad för rep.

ZMP 162 - Arriva 6605.

Såg också 6601, 6604 och 6609.

Bussmicke

Vilka linjer såg du de andra på?
Är Sollentuna och Solna centrum bästa ställena för detta vagnar?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Är den uppdaterade karossen på MAN förbehållet hybrider?
Ledbussarna som kom till Råsta förra året har ju den nya karossen, men uppenbarligen inte den nya bussen som Hasse fotat.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


F.Å

66-vagnarna som kommit till Råsta är årsmodell 2018.

Fredrik Gelin

Aha, det förklarar saken...

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Hasse L

Hej Bussmicke!

6601 gick på 506, 6604 på 525 och 6609 lämnade Sollentuna ej i trafik. Har inte letat efter dessa tidigare - som varande kameralös f.n. - så jag blev överraskad över att få syn på tre stycken direkt vid ankomsten till Sollentuna. Vid SoC såg jag bara 6601, som passerade förbi (trafikerar inte terminalen längre, tydligen).
/Hasse