Terrängkörning i Solna C

Startat av Niclas Wennerlid, 01 december 2007, 09:58:51 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Niclas Wennerlid

Citat från: Stefan skrivet 01 december 2007, 13:40:49 PM
Det kanske var så att något annat fordon hade havererat i cirkulationsplatsen och bussen skulle passera förbi...... och att det havererade fordonet hade förflyttats när bilden togs...

Alldeles riktigt! En annan buss hade havererat på körbanan i rondellen och denne förare försökte sig på att gena förbi. När fotot togs hade den havererade bussen fått fart igen och lämnat platsen.

//Niclas

Magnus_J

Jaha! undrade varför det var så mycket spår där. :)

Bengt Lindstein

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 01 december 2007, 11:47:09 AM
Nu skall vi inte döma innan vi vet omständigheterna. Bussföraren kan ju ha väjt för något och tappat kontrollen. Det kan ha blivit fel på styrningen av bussen. Och en massa annat som vi inte vet något om.


Jag ber om ursäkt för vad jag skrev  :(, det var nämligen en bilist som missade en rondell och körde rätt över den här i Södertälje i går kväll och han var spiknykter.
Så misstag kan alla göra.

Hälsar
Bengt

Signvard

MaxCi må vara stridsvagnar, men terrängegenskaperna är klart överreklamerade... :D

Mikael Ringmarck

Citat från: Niclas Andersson skrivet 01 december 2007, 19:34:07 PM
Alldeles riktigt! En annan buss hade havererat på körbanan i rondellen och denne förare försökte sig på att gena förbi. När fotot togs hade den havererade bussen fått fart igen och lämnat platsen.

//Niclas

Jo jag hörde på radion att en Busslink-vagn havererat i rondellen och att en av våra förare i Bromma försökt köra i rondellen. Lite skämmigt att fastna sådär  :o