Röda "Blåbussar"på 172:anvid Huddinge sjukhus 4 juli i år...

Startat av Ulf Berlin, 26 november 2007, 00:52:54 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...var inte ovanliga inte ens i högsommaren.
Under den timman jag"ofrivilligt"tillbringade där kunda man se t.ex.dessa vagnar

SWE 6087

SWE 6276
Finns det någon klausul tro,som medger SWE att använda kortvagnar på
"kortturerna"mellan Huddinge Sjukhus-Fittja?

SWE 4308
Tyresö har ju en"viss"annan typ av vagnpark,men inte så många omlopp på 172:an

Och så till slut en "Riktig" buss på linjen:


/Ulf

Fredde

Hellre rött än inställt, vilket jag givetvis håller med om.

De blåa måste ju oxå ses över mer jämna mellanrum.

/Fredde

Karsten

Citat från: Fredde_J skrivet 26 november 2007, 00:57:00 AM
Hellre rött än inställt, vilket jag givetvis håller med om.

De blåa måste ju oxå ses över mer jämna mellanrum.

/Fredde

Jovisst, men man kanske skulle ha någon blå i reserv i alla fall. Du vet väl att i N/V ligger man en blå buss minus redan när alla är friska? 22 bussar till 23 omlopp, inte konstigt att det rullar ett antal rödingar även på söndagar.

I Botkyrkas fall har jag inte riktigt fått grepp om hur de blå används. Som vi ser på bilderna rullar tidvis mycket rött på 172an, kanske bara på "kortsvängarna" planlagt(?), medan man ofta ser de blå ledvagnarna på andra uppdrag.  ???

Fredde

Citatmedan man ofta ser de blå ledvagnarna på andra uppdrag. 

Jo det gick ju ett flertal blåa på ersättningen för Saltsjöbanan när den var avstängd... Dessa kom väl därifrån om jag inte tar helt fel.

Ska köra blålinje rent nu två dagar i rad. Får se vad som tilldelas...

/F

Karsten

Citat från: Fredde_J skrivet 26 november 2007, 10:56:18 AM
Jo det gick ju ett flertal blåa på ersättningen för Saltsjöbanan när den var avstängd... Dessa kom väl därifrån om jag inte tar helt fel.

Ska köra blålinje rent nu två dagar i rad. Får se vad som tilldelas...

/F

Grattis!. Ett varningens finger för 6108 hälsas från flera håll.. Själv lyckades jag mygla till mig en Mölnvikskväll på onsdag, innehållandes Bullandö, Vindö och Ingarö. Mysigt!

Fredde

CitatGrattis!. Ett varningens finger för 6108 hälsas från flera håll.. Själv lyckades jag mygla till mig en Mölnvikskväll på onsdag, innehållandes Bullandö, Vindö och Ingarö. Mysigt!

Tackar! Vet vad du syftar på, men den ska numera rulla i Björknäs... Det låter som en fintjänst ju, själv hamnar jag inte bortanför Mölnvik den dagen, förutom en 29a som blir en 28a på nattkröken...

/F