Huvudmeny

Nobina 6401...

Startat av virtual1, 21 juli 2015, 09:58:16 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

...pratas det inte så mycket om här, fast systern 6400 i Norrtälje får uppmärksamhet ;-) - 6401 finns numera i Tyresö och ser ut så här:




Matte

Citat från: virtual1 skrivet 21 juli 2015, 09:58:16 AM
...pratas det inte så mycket om här, fast systern 6400 i Norrtälje får uppmärksamhet ;-) - 6401 finns numera i Tyresö och ser ut så här:




Har sett den några gånger sedan Maj/Juni. Senast såg jag den på en Ösmo tjänst. Men det betyder inte att den är placerad där.

ajox

Citat från: Matte skrivet 21 juli 2015, 18:37:23 PM
Har sett den några gånger sedan Maj/Juni. Senast såg jag den på en Ösmo tjänst. Men det betyder inte att den är placerad där.

Jag tror tanken var att den skulle placeras hos oss men den orsakade så mycket problem, det var snarare regel än undantag att man inte fick igång den om den stått rampad en stund, det hände iaf mig och hade hänt kollegan dagen innan och samma sak hände den tredje kollegan dagen efter.

Mycket bärgning från NYGA blev det.  ;D

Lars-Håkan_E

Uttjänta batterier :-)

Matte

Citat från: ajox skrivet 21 juli 2015, 21:55:30 PM
Jag tror tanken var att den skulle placeras hos oss men den orsakade så mycket problem, det var snarare regel än undantag att man inte fick igång den om den stått rampad en stund, det hände iaf mig och hade hänt kollegan dagen innan och samma sak hände den tredje kollegan dagen efter.

Mycket bärgning från NYGA blev det.  ;D

Verkar inte vara ett Volvo fel iallafall. Minst 5 bussar i JOGA senaste tiden har haft start problem pga taskigt batteri för mig sedan 1 Juli när jag hade min 1a arbetsdag på Nobina. Denna veckan kör jag Cykel bussen 6250 å slipper dom problemen.  ;)

ajox

Citat från: Matte skrivet 21 juli 2015, 22:39:36 PM
Verkar inte vara ett Volvo fel iallafall. Minst 5 bussar i JOGA senaste tiden har haft start problem pga taskigt batteri för mig sedan 1 Juli när jag hade min 1a arbetsdag på Nobina. Denna veckan kör jag Cykel bussen 6250 å slipper dom problemen.  ;)

Jo, jag tyckte väl att jag såg dig igår, blev lite konfunderad eftersom du stod vid cykelbussen vid nynässtation  :)

Ulf Berlin

Citat från: Matte skrivet 21 juli 2015, 22:39:36 PM
Verkar inte vara ett Volvo fel iallafall. Minst 5 bussar i JOGA senaste tiden har haft start problem pga taskigt batteri för mig sedan 1 Juli när jag hade min 1a arbetsdag på Nobina. Denna veckan kör jag Cykel bussen 6250 å slipper dom problemen.  ;)
Aha,så 6250 är placerad i Jordbro i a f?/Ulf

Björn Ax

Ändrade bildstorlek här också. :)

Matte

Citat från: Ulf Berlin skrivet 23 juli 2015, 11:52:15 AM
Aha,så 6250 är placerad i Jordbro i a f?/Ulf

Nä den utgår från Handen då det är en diesel buss och tankning av diesel sker endast i Handen. I Jordbro finns endast etanol och RME.

Matte

Citat från: ajox skrivet 22 juli 2015, 20:54:43 PM
Jo, jag tyckte väl att jag såg dig igår, blev lite konfunderad eftersom du stod vid cykelbussen vid nynässtation  :)

Jo det var jag. Bästa körning jag haft sedan 2001 när jag blev busschaufför. När vi ses så hinta till vem det är jag snackar med från Ösmo/Nynäs här på forumet.

j-a

Citat från: Matte skrivet 23 juli 2015, 16:55:31 PM
Jo det var jag. Bästa körning jag haft sedan 2001 när jag blev busschaufför. När vi ses så hinta till vem det är jag snackar med från Ösmo/Nynäs här på forumet.
Funkar dörrarna på 6250 ;)vet att det var en del problem när den gick i dalarna på slutet

Matte

Citat från: j-a skrivet 23 juli 2015, 18:45:57 PM
Funkar dörrarna på 6250 ;)vet att det var en del problem när den gick i dalarna på slutet

Jodå. Har kommit på att håller man knappen intryckt tills dörren stängt ordentligt så e det inga problem. Tror toan e största problemet.

ajox

Citat från: Matte skrivet 23 juli 2015, 16:55:31 PM
Jo det var jag. Bästa körning jag haft sedan 2001 när jag blev busschaufför. När vi ses så hinta till vem det är jag snackar med från Ösmo/Nynäs här på forumet.

Jag blinkar två gånger med ljuset om jag inte kan säga nåt personligen.  ;)