Nobina satsar på midsommartrafiken i Roslagen

Startat av Walter, 14 juni 2012, 19:15:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

I dagens DNSthlm fanns det en notis som innehöll i princip samma text som artikeln ovan...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Dörrbroms

Nobina är väl i behov av lite positiv PR för Norrtälje...

Det ska också bli intressant om en vecka att se hur det gick för dem. Med halva förarstyrkan som färskingar -  och massa inlåningar under helgen enligt ryktet - får man hoppas de klarar av alla alternativa vägar vi brukar ta till för att komma fram. Och inte sätter en dubbeltäckare i en bro eller tak av bara farten.

Men bra att de behåller MC-utkiken.

Ted Selander

Förra midsommaren skulle Nobina också kört enligt avtalets startdatum, men i bästa samförstånd körde Keolis kvar tre dagar till. Det hade varit en tuff trafikstart med midsommarafton som första dag. Nu har man haft ett år på sig att förbereda.

Dörrbroms

I fjol hade Nobina vare sig tillräckligt med bussar eller förare så det aldrig fungerat - Tack för det Keolis!

Jonas Strömblad

Jo, det var tur att det fanns folk som tänkte till och att det blev den lösningen som det blev förra året!
Hoppas att det går bra för Nobina i år, coh av det jagsåg när jag körde Keolistrafik i Danderyd och senare på 670 till Vaxholm så har det sett ut att ha gått bra. Det stod 676'or och lastade i princip konstant både vid Tekniska Högskolan och vid Danderyd.
/J