Huvudmeny

Dagens färskingar

Startat av Jocke Selling, 02 juni 2012, 19:52:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

På vägen tillbaka till Uppsala fick jag besked om att 4 bioggibussar ankommit från Säffle, och kunde jag vara behjälplig med att köra in dom innanför grindarna som nu var låsta?
Självklart kunde jag det.

Här är de iallafall:









Då Serien med normalgolvade boggibussar slutar med 7636, första dubbeldäckaren heter 7637, kan man kanske anta att alla har kommit nu.

//Jocke

Johan Hansson

De kommer lagom till öppet hus imorgon...
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

j-a

Stopp nu!!! Vad döljer sig bakom de två sidoluckorna,inte är det väl ett litet lastutrymme? ;)brukar ju va en lucka bakom mittdörren?

KG

Citat från: j-a skrivet 02 juni 2012, 23:31:51 PM
Stopp nu!!! Vad döljer sig bakom de två sidoluckorna,inte är det väl ett litet lastutrymme? ;)brukar ju va en lucka bakom mittdörren?

Dessa är ju normalgolvare och motorn sitter ju bak så... Varför inte ett bagage?

j-a

Citat från: KG skrivet 02 juni 2012, 23:35:19 PM
Dessa är ju normalgolvare och motorn sitter ju bak så... Varför inte ett bagage?
Möjligt,men måste va väldigt lågt i tak där ändå,får väl önska oss en bild med öppna luckor ;)

KG

Citat från: j-a skrivet 02 juni 2012, 23:50:15 PM
Möjligt,men måste va väldigt lågt i tak där ändå,får väl önska oss en bild med öppna luckor ;)

Eftersom man inte stuvar in passagerare där så kvittar det väl?
Huvudsaken är att bussgodset går in.

Ersa

Citat från: KG skrivet 03 juni 2012, 00:15:44 AM
Huvudsaken är att bussgodset går in.

Ja, hur blir det nu med bussgodset efter att normalgolvarna fasas ut? Vissa linjer kunde det förr ju vara fullproppat med gods i alla fem luckor t.ex en normalhög Carrus Fifty.

Jacob

Härligt! Dessa har jag väntat länge på. Blir det bara fyra stycken?? Trodde det skulle bli fler...

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Jocke Selling

Citat från: Jacob skrivet 03 juni 2012, 07:25:02 AM
Härligt! Dessa har jag väntat länge på. Blir det bara fyra stycken?? Trodde det skulle bli fler...

//Jacob

Nej det är fler närmare 30. Tror alla finns på plats nu.

//Jocke

KG

Citat från: Ersa skrivet 03 juni 2012, 00:33:16 AM
Ja, hur blir det nu med bussgodset efter att normalgolvarna fasas ut? Vissa linjer kunde det förr ju vara fullproppat med gods i alla fem luckor t.ex en normalhög Carrus Fifty.

Vad jag vet så går det enbart stora godsmängder på linje 774 och där har man väl ett "ok" utrymme i dubbeldäckarna?

Ersa

Citat från: KG skrivet 03 juni 2012, 09:52:54 AM
Vad jag vet så går det enbart stora godsmängder på linje 774 och där har man väl ett "ok" utrymme i dubbeldäckarna?

"Okej" godsutrymme i en dubbeldäckare... ;D

Peter Öden

Hej !

När är trafikstarten för Nobina med de nya bussarna ?

Mvh Peter Ö

Eric Ö.

Snygga bussar, Dock tycker jag att det borde vara målat svart runt strålkastarna.
Tjörns Omnibustrafik 2015 - 2017
Nobina Trollhättan 2017 - 2019
Tillbaks på Tjörns Omnibustrafik 2019

Jacob

Citat från: Peter Öden skrivet 03 juni 2012, 11:24:21 AM
Hej !

När är trafikstarten för Nobina med de nya bussarna ?

Mvh Peter Ö


2012-06-11

Citat från: Eric94Thn skrivet 03 juni 2012, 11:33:24 AM
Snygga bussar, Dock tycker jag att det borde vara målat svart runt strålkastarna.

Håller med dig!

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

AO

Jag tror att det är rätt bra utrymme i lastluckorna. Bussarna har ju högre golv än vad man tror eftersom fönsterkanten är rätt låg, de är ju folierade med svart längst ner i fönsterkanten så det är högre golv än man tror utifrån.

Ska bli spännande att se interiörbilder!