Två saker nu borta från Stockholm...

Startat av virtual1, 10 april 2012, 21:42:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Snön och Solarisarna! - vet inte om jag saknar nån av dem egentligen ;-)


Bussmicke

Jag saknar Solarisarna, hade varit en fin avbrytning till MAN och Maxcidominansen..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Mycket tjusig bild! Solarisbussarna hade under sin korta tid i Stockholm inv.nr. 7401-7428.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

virtual1

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 11 april 2012, 08:25:45 AM
Mycket tjusig bild! Solarisbussarna hade under sin korta tid i Stockholm inv.nr. 7401-7428.

tack! nej, de rullade väl knappt ett o ett halvt år totalt i innerstan plus lidingö, hann tyvärr aldrig få alla på bild. och micke: ur ren fotosynvinkel kan jag nog sakna dem, men som passagerare - aldrig i livet! Sämre komfort har nog aldrig skådats...

Menzies

Riktigt fin bild! Dina bilder håller alltid hög nivå! Keep it up!

virtual1

Citat från: Menzies skrivet 11 april 2012, 08:44:13 AM
Riktigt fin bild! Dina bilder håller alltid hög nivå! Keep it up!

tack, det värmde :)

Bussmicke

Jag har alla på bild. Nån av dem bara delvis i Söderhallen men alla ska jag ha på ett eller annat vis
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: virtual1 skrivet 11 april 2012, 08:39:46 AM
tack! nej, de rullade väl knappt ett o ett halvt år totalt i innerstan plus lidingö, hann tyvärr aldrig få alla på bild. och micke: ur ren fotosynvinkel kan jag nog sakna dem, men som passagerare - aldrig i livet! Sämre komfort har nog aldrig skådats...

Hej,

Jag håller med om att de var ganska snygga exteriört, men inte alltför roliga att åka i. Synd att ledbussvarianten inte (ur diggarsynvinkel) hann förekomma i SL-trafiken.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Låggolv ger lite plats för bekväma stolar, gasmotorn var väl inte den mest pålitliga, och en märklig bromspedal som såg ut att komma från en gammal MaxCi satt i en märklig vinkel.
Jag tycker att det är synd att den bättre fjädrade lågentréversionen med bättre stolar, diesel/RME-drift och de hängande originalpedalerna inte provades i SL-trafiken istället.

Olikheterna mellan de bägge versionerna påminner mig en hel del om olikheterna mellan tidiga hemska OmniCity och bekväma OmniLink.