Huvudmeny

Råsta-Scanior

Startat av Mikael T Nilsson, 26 februari 2011, 07:18:54 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Robert Brink

CitatNär 5073 och 5087 är tillbaka i Söderhallen blir antalet hela 42 st H 18E/MaxCi i byggnaden där det finns ett museum i nedre planet och numera även ett "museum" i det övre!! Dock är det lite oroväckande med buss 5073. Frågan är om den är lagad, ty om den inte blir besiktigad senast i morgon den 28/2, inträder körförbud. MaxCi-bussarna rullar väl på så länge Solaris-strulet inte är utklarat. Frågan är verkligen om Solarisbussarna kommer igång eller att 28 ersättningsbussar måste beställas om Solaris inte blir kvar. Detta kan ta lång tid och då måste ju dessa MaxCi finnas kvar i Söderhallen.

8) 8) 8) 8)

//R


Mikael T Nilsson

Citat från: Svoca skrivet 27 februari 2011, 10:06:24 AM
När 5073 och 5087 är tillbaka i Söderhallen blir antalet hela 42 st H 18E/MaxCi i byggnaden där det finns ett museum i nedre planet och numera även ett "museum" i det övre!! Dock är det lite oroväckande med buss 5073. Frågan är om den är lagad, ty om den inte blir besiktigad senast i morgon den 28/2, inträder körförbud. MaxCi-bussarna rullar väl på så länge Solaris-strulet inte är utklarat. Frågan är verkligen om Solarisbussarna kommer igång eller att 28 ersättningsbussar måste beställas om Solaris inte blir kvar. Detta kan ta lång tid och då måste ju dessa MaxCi finnas kvar i Söderhallen.



Oj, är det så många Maxci-bussar kvar i Söderhallen!? Kul att det får förlängt liv.

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 27 februari 2011, 16:12:08 PM
Jo, nu ser man många av dem ute och rullar.
Jag och sonen åkte 3745 på 607'an till dagis i fredags, och den hade runt 135 mil på mätaren (Fredrik vill sitta på rallystolen  :) ). Himla trist att se att den redan var uppskrapad bakom leden dock :'(
Från dagis till jobbet blev det 3795 på 516/526.
/J

Ja, de har blivit riktigt vanliga i Råstatrafiken. Var och varannan tur på 515 verkar trafikeras av de nya vagnarna. Idag (söndag) körde dessutom 3774 på linje 513. Annars har jag bara sett ledvagnar på denna linje under vardagar.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Anders N

Är inte 607:an en Täbylinje?

Anders C

Råsta lär köra några turer.

Mikael T Nilsson

Citat från: Anders C skrivet 27 februari 2011, 22:10:33 PM
Råsta lär köra några turer.



Det stämmer. Här är ett bildexempel på en Råstatur på 607:an. Oftast är det Råstas Omnicityledvagnar som trafikerar 607:an (Keolis 3142-3145).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.