Huvudmeny

Ett förslag...

Startat av virtual1, 16 oktober 2010, 13:39:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

...kanske inte nåt som faller i god jord, men skulle vi inte kunna skapa ett underforum för länkar? - Många av de här inläggen är bara fulla med
länkar till material som nån annan har gjort (fotobus etc.) - nog för att det som länkas kan vara intressant, men ser jag rubriken 'Swebus 2654'
så hoppas jag ju på nåt sätt att skribenten har plåtat/har en historia om bussen i fråga, inte att det bara är en länk till nåt som nån annan
gjort, känner mig alltid lite 'lurad' på nåt sätt ;-) - vet inte om det här är nåt som gillas av andra, men vad tror ni?

Jeppe Hagelbäck

Citat från: virtual1 skrivet 16 oktober 2010, 13:39:20 PM
...kanske inte nåt som faller i god jord, men skulle vi inte kunna skapa ett underforum för länkar? - Många av de här inläggen är bara fulla med
länkar till material som nån annan har gjort (fotobus etc.) - nog för att det som länkas kan vara intressant, men ser jag rubriken 'Swebus 2654'
så hoppas jag ju på nåt sätt att skribenten har plåtat/har en historia om bussen i fråga, inte att det bara är en länk till nåt som nån annan
gjort, känner mig alltid lite 'lurad' på nåt sätt ;-) - vet inte om det här är nåt som gillas av andra, men vad tror ni?

Jag har tänkt på detsamma.
Håller med dig!

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

bussgrabben


Mikael Lövgren

kan bara instämma... väldigt bra ide´.
Hantera alla stressiga situationer som en hund: Kan du inte äta det eller leka med det. pissa på det och gå din väg...

AndreasFinell


j-a


Greger Larsson

Å andra sidan, om man läser forumet någorlunda regelbundet så lär man sig väl vilka trådar som innehållar de här länkarna?

1896

Som jag ser det, att länka till Fotobus, är ju ett sätt att visa att en buss fortfarande existerar.

Carl Eric

Citat från: 1896 skrivet 16 oktober 2010, 17:57:38 PM
Som jag ser det, att länka till Fotobus, är ju ett sätt att visa att en buss fortfarande existerar.

Ja, fast det jag tror att de menar (och om de menar som jag tror så håller med dem) är att om man klickar på ett inlägg så vill man se eller läsa om en buss, inte hamna på någon helt annan sida...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

virtual1

Citat från: Lars Ödlund skrivet 16 oktober 2010, 20:40:54 PM
Ett klarläggande, när du klickar upp ett inlägg hamnar du ALDRIG på någon annan sida, däremot kanske på ett inlägg som enbart innehåller en länk.

Ska alla inlägg med länkar oavsett vad de rör sig om inkl bussar o ordet fritt skulle placeras här, frågan är var ska man dra gränsen? Inlägg som enbart innehåller en länk är ju klart men hur mkt text får det vara tillsammans med länken?

Nu ska jag som frånträdande adminstratör inte yttra mig i detta men ska man ha det som ett krav eller bara som en rekommendation, ska det förra gälla blir det en mängd flyttande av trådar....

Som Greger skrev så lär man sig väldigt snabbt vilka inlägg som är av detta slag.

Jag tycker inte att några inlägg ska flyttas alls, utan pratar om nya inlägg! - Och det skulle isf vara upp till var och en att placera de inlägg som verkar vara relevanta för underforumet, nån kvastning lär väl inte vara nödvändigt, eller? Syftet skulle ju bara vara att minimera antalet 'oegna' inlägg här och sortera ut dem där syftet egentligen bara är att visa nåt som ligger nån annanstans på nätet än här!

Och att man 'snabbt lär sig vilka inlägg som är av detta slag' håller jag inte alls med, väldigt få av oss har koll på vilka bussar som flyttat utomlands och vilka bussar som faktiskt fortfarande kan finnas på plats i Sverige - jag hoppas ju vartenda gg jag klicka på en rubrik i stil med 'Gammal buss på nya äventyr' att nån här på forumet faktiskt sett/plåtat/har nått att berätta om bussen i fråga, inte att bussen finns att se på fotobus! Fotobus kan jag surfa till utan att behöva komma hit!

Kul att höra att så många håller med mig i alla fall =)

virtual1

Citat från: 1896 skrivet 16 oktober 2010, 17:57:38 PM
Som jag ser det, att länka till Fotobus, är ju ett sätt att visa att en buss fortfarande existerar.

Absolut! - men varför inte göra det i ett underforum isf???? - ingen säger att syftet är ointressant, bara att det kanske 'skramlar' mer än är fyrverkerier på riktigt ;-)

Ersa

Citat från: virtual1 skrivet 16 oktober 2010, 21:21:38 PM
Jag tycker inte att några inlägg ska flyttas alls, utan pratar om nya inlägg! - Och det skulle isf vara upp till var och en att placera de inlägg som verkar vara relevanta för underforumet, nån kvastning lär väl inte vara nödvändigt, eller?

Nja, redan idag hamnar många inlägg fel i de två bussforumen. Eller rättare sagt, nästan allt hamnar i Bussnack och därefter sker manuell flyttning av en del ämnen till Busstrafik. Tre tavlor lär betyda ännu mer flyttande.

jocke

Jag håller med TS i frågan. Fast jag skulle vilja modifiera de lite.

Ungefär som kyrktråden i Ordet i fritt. Så kan de väl Klistras en tråd i Bussnack som heter fotobus bilder. Och där i den tråden postar man länkar till tex fotobus och diskuterar dom.
Detta koncept fungerar på andra forum om ämnen som allt för ofta tas upp och som inte riktigt förtjänar en egen forumdel. Utan får nöja sig med en klistrad tråd
Jag förändrar era liv med detta inlägg

virtual1

Citat från: Ersa skrivet 16 oktober 2010, 21:42:23 PM
Nja, redan idag hamnar många inlägg fel i de två bussforumen. Eller rättare sagt, nästan allt hamnar i Bussnack och därefter sker manuell flyttning av en del ämnen till Busstrafik. Tre tavlor lär betyda ännu mer flyttande.

Men jag skrev ju att det skulle isf vara upp till var och en att placera de inlägg som verkar vara relevanta för underforumet dit, att flytta inlägg 'bara för att' tror jag ingen blir gladare av, däremot vore det bra om vi kunde få det mer sorterat om folk själv får chansen att sålla lite! Inte att man _måste_ få _allt_ sorterat! - tänk källsortering på Mc Donald's - allt blir inte rätt, men en hel del blir det =)