KR:s finaste buss

Startat av MartinMartin, 02 september 2009, 01:36:13 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MartinMartin

Idag hade man äran att få köra runt i finaste bussen  ;D







Är väl sista gråa kvar nu på KR tror jag .....

Johan Hansson

Har det varit på plåtverkstaden nydligen??
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

MartinMartin

Säkert många gånger ;) men dom missade tydligen att köra förbi lackeraren....

Niclas Rosenius



   Den har rullat så här i stort sett hela vintern.

    //Niclas

Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Oskar A

Citat från: MartinMartin skrivet 02 september 2009, 01:36:13 AM
Är väl sista gråa kvar nu på KR tror jag .....


Stämmer bra att alla andra KR-vagnar i Uppland nu är gula.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

MissScania

Instämmer den är finast..
eller ja alla 8700modeller är finast :D
men den hade en fin färgsättning*  :)

UglyJazz

Det är inte alla bolag som ens bryr sig om att byta plåtar om inte bilprovningen delar ut tvåor för det...
KR har i alla fall så här långt en relativt fräsch vagnpark...
Även i Uppland fanns det både större och värre aktörer...
Gold Wing 1800 på fritiden, annars kört yrkesmässigt i 23 år nu...

Niklas Bygdestam

Citat från: UglyJazz skrivet 02 september 2009, 20:44:06 PM
Det är inte alla bolag som ens bryr sig om att byta plåtar om inte bilprovningen delar ut tvåor för det...
KR har i alla fall så här långt en relativt fräsch vagnpark...
Även i Uppland fanns det både större och värre aktörer...

Fast det har funnits fler bussar hos KR i Uppland som inte precis har varit så värst snygga. KR 158 var rätt länge en ful färgkarta i fronten. Fast numera är den omlackad i gult
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jacob

Citat från: Verspieder skrivet 02 september 2009, 22:29:11 PM
Apropå UL ska det bli kul att se om alla operatörer nu under hösten tvingas byta ut varenda röd UL-dekal på de gula bussarna, helst redan nu innan den stora upphandlingen.

Såg en gul UL-hållplatsskylt i sunnersta. Ska UL byta ut alla vita o vinröda håll
platsskyltar till gula? Personligen tycker jag att den nya loggan är tråkig och ful. Den gamla är mycket snyggare!

//Jajje
Särskrivning är en dödssynd!

Niklas Bygdestam

Citat från: Jajje skrivet 04 september 2009, 11:35:10 AM
Såg en gul UL-hållplatsskylt i sunnersta. Ska UL byta ut alla vita o vinröda håll
platsskyltar till gula? Personligen tycker jag att den nya loggan är tråkig och ful. Den gamla är mycket snyggare!

//Jajje

Jag tycker inte heller om nya loggan. Frågan är om någon alls gör det? När jag pratat med personal på UL så har jag fått medhåll om att den inte alls ser bra ut. Men enligt UL själva ska bytet av skyltar ske långsamt och mest ske där det så att säga behövs
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

hisen12

Jag har sett att den har blivit omlackad till X-trafik Lack, Men vrf den gamla loggan nu när den nya skall användas? den är lackad i den äldre stilen...

AO

Citat från: hissen12 skrivet 15 januari 2010, 14:56:47 PM
Jag har sett att den har blivit omlackad till X-trafik Lack, Men vrf den gamla loggan nu när den nya skall användas? den är lackad i den äldre stilen...

Säkert för att det ska vara enhetligt i varje garage, den tillhör Bollnäs väl? Har den fått landsbyggdslack eller stadslack?

hisen12

Citat från: AO skrivet 15 januari 2010, 21:00:18 PM
Säkert för att det ska vara enhetligt i varje garage, den tillhör Bollnäs väl? Har den fått landsbyggdslack eller stadslack?
Stadsbusslack, Ska se om jag får tillfälle att fota den till veckan.. Fin blank lack=)

Peter Andersson

KR 165 Har hamnat i Bollnäs och ersatt KR 300 Som nu går i Hudiksvall

MVH Peter
X-län