Vad heter YKD646 hos Nobina?

Startat av Walter, 31 augusti 2022, 11:19:16 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

Som rubriken, fd Transdev 7200, ska finnas hos Nobina i Malmö och vet någon vad den har för inv nr?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

zjbus

Den är utlånad till Nobina Malmö dec. 2020 så det förändrar väl inte ägarens inv. nr.?
Källa SBH: https://www.svenskbusshistoria.se/#bus/67669
Ägare Transdev Göteborg, källa: Transportstyrelsen

virtual1

Rent administrativt så brukar ju lånade bussar inom Nobina få Nobina-nummer ändå, oftast i 21xx-serien där plats finns, blir jobbigt för Nobina annars att kunna referera till dem, nu är iofs 7200 oupptaget inom Nobina f.n. så den kanske får heta så där med?

Filip S

Bussen är sedan 2022-05-24 registrerad hos Transdev Sverige i Göteborg, så något Nobinanummer är nog inte längre aktuellt  ;)

Walter

Citat från: zjbus skrivet 31 augusti 2022, 12:57:46 PM
Den är utlånad till Nobina Malmö dec. 2020 så det förändrar väl inte ägarens inv. nr.?
Källa SBH: https://www.svenskbusshistoria.se/#bus/67669
Ägare Transdev Göteborg, källa: Transportstyrelsen


Bussen ägdes av Volvo och lånades ut 2020-12 till Nobina. Transdev hade haft den innan dess. Detta framgår av uppgifterna på SBH du själv länkar till. Säger det igen till dig att SBH uppgifter inte alltid är uppdaterade och i detta fall får du jämföra tiden för när bussen hamnade hos Transdev igen innan du börjar raljera om vem som äger den nu respektive då.

Transdev använder bussen igen sedan 3 månader tillbaka. Den kanske heter 7200 därigen men det är inte det jag undrar.

Så jag omformulerar min fråga aningen och undrar vad den hette under tiden hos Nobina?

Tackar på förhand för svar.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

zjbus

Har jag raljerat om vem som äger bussen nu respektive då? Jag har skrivit att Transdev Göteborg äger bussen och angett Transportstyrelsen som källa.
Länken till SBH var för att visa att den är utlånad till Nobina Malmö.

S Svensson

Jag skulle förmoda att det är Volvo Buss AB som äger den ! regbevis 1 daterad 2022-05-25
Användes som utlåning.

Lars-Håkan_E

Enligt registret så är det så här:

Bussen ägs av Volvo

Leasing till Transdev 2018-06-12--2020-12-18
Åter till Volvo 2020-12-18
Leasing till Transdev  2022-05-24 och fortsatt