Nobina 579x i UL-trafik?

Startat av virtual1, 08 september 2021, 16:37:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Av ren slump märkte jag då jag höll på att redigera lite bilder från Enköping från 2012 att i bakgrunden på några bilder så skymtade jag ett antal SL-röda bussar med UL-logga påklistrat på, de verkar vara några av individerna i gruppen 5790-5792 - nån som vet hur länge de befanns sig hos UL, och eventuellt har bilder på dem i trafik också????


DEB



Jorå, de var några av flertalet bussar som rullade under interimsavtalet 2011-2012. Här en bild från Bålsta i maj 2012.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

virtual1

Ah, vilken skit att jag missade dessa i trafik....

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

homer

Kanske den bästa buss jag någonsin kört

Kvarne

Jag slog på bussen på SBH just. Efter avslutad tjänst i Sverige gick bussen via Bussförsäljningsföretag i DK till en Jörgen Ballerup i Danmark. Oklart om det är ett företag eller en privatperson. Noterbart är dock att bussen 2014 fick Ny kaross från VDL nr 37183 år 2014 med dörrar 1-0-1-0!

Någon som vet anledningen eller kanske tom har bild på den efter karossbytet...?
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep


Ted Selander

Bernt Talbrant hann före med en länk till bild på 5790 som Gråhundbus.

Jørgen Andersen, Ballerup har 157 bussar noterade i databasen, sedan 1950-talet

Källa danskebusser.dk

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Greger Larsson

Det här har ju varit uppe förr på forumet, men det var fyra B12MA från Nobina/SL(5790,91,5860,61) som fick nya VDL/Jonckheerekarosser hos Jörgen Andersen/Grahundbus.
Varför? Tja, det fanns väl potential kvar i B12MA-chassit som då inte längre nytillverkades, medan de tio år gamla 8500-karosserna gjort sitt.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.