Volvo 8900LE Skölds Taxi

Startat av caa, 08 juli 2013, 18:25:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

Citat från: Jacob skrivet 09 juli 2013, 17:47:00 PM
Mycket snyggt!

Dock är dessa stolar bra mycket obekvämare än Nobinas.. Synd att man inte specat med likadana stolar alternativt modellen över som satt i 5448-5455.

//Jacob

Borde varit billigare att beställa dessa tillsammans med Nobinas volymer och samma spec.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ersa

Citat från: Walter skrivet 09 juli 2013, 19:39:48 PM
Borde varit billigare att beställa dessa tillsammans med Nobinas volymer och samma spec.

Säkert billigare, ja. Men mindre familjeföretag (och vidare ända upp till medelstora som KR och Bergkvara) vill ogärna tvingas speca sina egna nya bussar på samma nivå som olika storföretagen, utan har oftast en klar bild exakt över hur man vill ha sina bussar, och exakt vilken slags utrustningsnivå och inredning.
Det märks tydligt inom samverkansbolagen där de olika delägarna har helt olika idéer och lösningar även gentemot varandra.

En mindre åkare jag känner till totalvägrar dragkrok och släp.
En mindre åkare jag känner till avskyr diodlampor över allt annat. Där är det glödlampor som gäller.
En mindre åkare jag känner till ogillar extraljus.
En mindre åkare jag pratade med idag föredrar alltid sex st stora extraljus på taket, istället för bara fyra.
Och flera mindre åkare har en stark förkärlek till dylika extra backljus på sidorna.

Lars-Håkan_E

För bussar som dagligen backvänder ute i skogen och i trånga vägkorsningar är en omgång backstrålkastare betydligt billigare än en enda tillkörd "stötfångare"

Dock bör dessa högt placerade lampor kompletteras med en omgång undertill bakom framaxeln och en omgång strax innanför "stötfångaren" vridna snett utåt

Ska visa bild vid tillfälle hur det kan se ut.

AO

Citat från: Jacob skrivet 09 juli 2013, 17:47:00 PM
Mycket snyggt!

Dock är dessa stolar bra mycket obekvämare än Nobinas.. Synd att man inte specat med likadana stolar alternativt modellen över som satt i 5448-5455.

//Jacob

Om jag kommer ihåg helt rätt så går det inte längre att få de gamla stolarna utan det är dessa i olika anföranden som går att få. Dock så tycker jag att de är väldigt sköna:)