Vet inte om jag kan välja något av alternativen då allt kan variera från dag till dag, händelse till händelse, vilket humör man råkar vara på osv. Visst kan man reta sig på både skolbarn såväl som plankare, men i så fall normalt på de enskilda händelserna och personerna snarare än på det hela som ett allmänt fenomen... även om jag inte sympatiserar med plankare.
En sak som jag dock retar mig på en del (som dock har blivit mindre frekvent sedan vi blev av med kassorna) är kollegor som inte är förberedda vid avlösning. Själv brukar jag alltid se till att jag har det mesta hopplockat och skräpet slängt innan jag svänger ut på den tur där jag ska bli avlöst, just för att det ska gå så snabbt och smidigt som möjligt.
Då blir man onekligen lite småsur på de kollegor som, kanske trots att de dessutom är ett par minuter sena, sedan ska sitta och plocka ihop sina tidningar/böcker, lägga in matlådan, leta efter läsglasögonen etc. Lämnar de dessutom massa skräp efter sig så brukar jag faktiskt påpeka att det jag vill avlösa på är en arbetsplats och inte en ambulerande sopstation.