Transdev 1305 i Vallentuna

Startat av Fredrik Gelin, 17 april 2022, 18:14:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

Ursprungligen Weidermans 1, därefter Björks med samma nummer innan Transdev köpte Björks och gav den nummer 13697 enligt SBH.
Nu står den hos Servicexperten utanför VDL i Vallentuna med nummer 1305 påklistrat med SLs typsnitt.

Kärt barn har många namn (eller kanske snarare nummer i detta fall), så jag förmodar att även de resterande ex Örebroarna får nya nummer inför ersättningstrafiken?

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Ersa

Fyrsiffriga nummer är ju att föredra i SL-trafiken, även om de bara går på ersättningen. För att alla system är uppbyggda för detta. Att förlägga alla nyinsatta ersättningsbussar i samma nummerserie underlättar också tydligheten i bl.a utsättningen.

Walter

Men vad heter bussen hos Trandev nu? 1305 eller 13697? Att det är smidigare med 4 nummer är ju en sak men det borde blir rörigt i deras egna system när dem gör så här och snarast ett bevis på att det inte finns behov av 5  ställiga nummer i Sverige. Behöver man en landskod i stora bolag kan man göra som Vy och sätta ett och samma nummer före i de olika bolagen.

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ersa

Den är ju nyligen uppmärkt med 1305 i SL-typsnittet, och inget annat, så den borde väl ha det numret från och med nu.

Bussmicke

Blir en trevlig sommar det här.  :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.