Trafikförändringar T20 i SL Trafiken

Startat av ichessy, 31 oktober 2019, 13:49:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

david96

152 då?
Jag hörde en av resenärerna som är definitivt trötta med den busslinjen.
Kanske ska dem nya linjen ta över 152 som går mellan Solna C - Bromma flygplats?


Fredrik Gelin

Citat från: david96 skrivet 21 november 2019, 15:00:52 PM
152 då?
Jag hörde en av resenärerna som är definitivt trötta med den busslinjen.
Kanske ska dem nya linjen ta över 152 som går mellan Solna C - Bromma flygplats?
Jag gissar att 152:an kommer att fortsätta gå till Bromma flygplats ett tag till, på vardagarna går den ju vidare från Solna C till Liljeholmen.
Däremot kan linjens existens kanske ifrågasättas när tvärbanan är utbyggd till flygplatsen, men det återstår att se.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Tommy E

Jag läser med besvikelse att linje 338 ska kunna stanna vid varje hållplats på sträckan Svanhagen-Brommaplan, och därmed bli lika långsam som övriga linjer till Mälaröarna. Att förstöra en av få snabba busslinjer är helt fel väg att gå om kollektivtrafiken någonsin ska kunna konkurrera med bilen på allvar. Jag är glad att jag inte pendlar till Stockholm längre... :-\

I remissen hävdade man att linjen skulle bli "tydligare mot resenär", men jag misstänker att man snarare vill avlasta 176 och 336 utan att öka antalet avgångar. Resandeunderlaget har ökat samtidigt som 176:an har fått nya bussar med färre sittplatser än de gamla...
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

ks

Tycker det är väldigt konstigt att det inte står någonting om att linje 861, 862 och 869 får Slakthuset (Globen) som en ny start/sluthållplats. Detta framgår i de redan tryckta tabellerna, men inte i T20-dokumentet...
Stockholmare från Haninge som varit bussintresserad sedan barnsben.

Instagram: @stockholm.buss

Nico

Beror på att flytten till hpl. Globen (på Palmfeltsvägen) för dessa linjer i sak inte har något med T20 att göra. Flytten ifråga är förberedelser inför kommande ombyggnation mm. av terminalen vid Gullmarsplan vilket i sin tur beror på arbeten med tunnelbanans utbyggnad. Finns även annat liknande.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

ks

Citat från: Nico skrivet 24 november 2019, 13:33:38 PM
Beror på att flytten till hpl. Globen (på Palmfeltsvägen) för dessa linjer i sak inte har något med T20 att göra. Flytten ifråga är förberedelser inför kommande ombyggnation mm. av terminalen vid Gullmarsplan vilket i sin tur beror på arbeten med tunnelbanans utbyggnad. Finns även annat liknande.
Jo, jag vet, men liknande förändringar har funnits med innan i vissa fall.
Stockholmare från Haninge som varit bussintresserad sedan barnsben.

Instagram: @stockholm.buss

Nico

Beror på hur ärendet är upplagt, dvs. om det kommer in som ett förslag/förändringsprojekt från trafikutövarna eller om det initierats som en följd av ett behov i ett projekt. I detta fall är det just det senare som gäller. Sedan är inget hugget i sten så saker som inte hör hemma i vissa sammanhang kan ändå råka slinka med.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ulf Berlin

Nu ligger alla busstidtabeller ute på SLs hemsida :)/Ulf

Bussmicke

Citat från: Nico skrivet 24 november 2019, 13:33:38 PM
Beror på att flytten till hpl. Globen (på Palmfeltsvägen) för dessa linjer i sak inte har något med T20 att göra. Flytten ifråga är förberedelser inför kommande ombyggnation mm. av terminalen vid Gullmarsplan vilket i sin tur beror på arbeten med tunnelbanans utbyggnad. Finns även annat liknande.
När inleds ombyggnaden?


//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico

En del undermarksarbeten har redan inletts. Större synliga arbeten med trafikpåverkan kommer under 2020. Etappindelning mm. är dock ännu inte helt fastlagt då det är många inblandade parter.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

david96

#70
Och en till fråga om Mälarötrafiken. Enligt den nya tidtabellen som jag såg alldeles nyss,
då kommer busslinjerna 311/312 inte ha någon bussbyte alls även på helgerna.
Vad f >:( >:( är det som har gjort det här? ???
Men kom igen, det brukar vara bussbyten på helgturerna. Sedan hösten 2012 när jag kollade på Tommys hemsida,
då har busslinjerna 311/312 fått bussbyten på nästan alla turer.
Har dem tröttnat om bussbytet just nu sen i fjol eller?

Maven

Citat från: david96 skrivet 29 november 2019, 16:28:20 PM
Och en till fråga om Mälarötrafiken. Enligt den nya tidtabellen som jag såg alldeles nyss,
då kommer busslinjerna 311/312 inte ha någon bussbyte alls även på helgerna.
Vad f >:( >:( är det som har gjort det här? ???
Men kom igen, det brukar vara bussbyten på helgturerna. Sedan hösten 2012 när jag kollade på Tommys hemsida,
då har busslinjerna 311/312 fått bussbyten på nästan alla turer.
Har dem tröttnat om bussbytet just nu sen i fjol eller?

Varför blir du så grinig över att resenärerna slipper ett bussbyte mitt på linjen?

david96

#72
Nej, jag är inte grinig för att jag såg busstidtabellen på hemsidan.
Men jag tänkte om trafikförändringarna på Mälarötrafiken som t,ex 176
som inte längre trafikerar Ekerö Centrum utan istället vänder vid Ekebyhov/Ekvägen.

Måns Johannesson

Citat från: david96 skrivet 02 december 2019, 12:28:59 PM
Nej, jag är inte grinig för att jag såg busstidtabellen på hemsidan.
Men jag tänkte om trafikförändringarna på Mälarötrafiken som t,ex 176
som inte längre trafikerar Ekerö Centrum utan istället vänder vid Ekebyhov/Ekvägen.

Fast det är ju inte så långt från Ekerö Centrum till Tappström. Har inte åkt på Mälaröarna på en hel del år men min erfarenhet var att många gick till Tappström i vilket fall som helst för där gick ju alla linjen (om man skulle mot Brommaplan) fast det kanske var för fint väder när jag åkte...

/Måns

buskörare

Har sett norrorts nya varianter, 611/616 och 612. Kan nog bli bra, nyfiken på lillbussen som ska gå mellan Täby kyrka och Östra Byle. Typ.