En del av min samling!

Startat av bisquit, 20 augusti 2013, 11:03:37 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bisquit

Ville bara uppdatera med en halvårsgammal om en lite taskig bild av min modellsamling. Sist jag räkna så hade jag ca: 40 bussar.. Å fler lär det nog bli :P Hur många lastbilar och övriga fordon jag har törs jag inte räkna. Men just nu upptar det iaf 3 bokhyllor i vardagsrummet.. // Birger.

Björn Forslund

Trevligt, sedan kan du ju alltid köpa fler glasskivor och "förtäta" befintliga hyllor. :D

bisquit

Precis.. Men har fler vitrinskåo än bara detta :P
Är stor risk att det blir minst 1 Ruter# Unibus till :)

LYR

Trevligt att se din samling av bussar, men jag är också nyfiken på om du kan gå in i närbild på några av dina favoritmodeller...
- är det möjligt tror du?  Väntar med spänning ...
/LYR

bisquit

Jo det är klart jag kan gå i närbild på några om det är så. Säg bara till vilka i så fall!? Det jag iaf har är bland annat. Setra 500 Comfort, Mercedes Citaro Bränslecellsbuss (Busslink), Volvo 9900 Busslinkmålad, MAN Ledvagn Ruter# Unibus, Solaris Urbino, kort och ledvagnar, Nettbuss Volvo 9700, samt många fler olika bussar.. :)

LYR

Visst vore det trevligt att få se några bussar i svenska färgsättningar, exempelvis Busslink.....
och är de i så fall lackerade vid tillverkningen, eller ommålade av dig själv....?
/LYR

Nico

Bränslecellsbussen är väl den Citaro som på prov rullade på bl.a. 66:an (och väl även den s.k. Vattenlinjen har jag för mig)? Rietze gjorde en modell av den och det är väl i grund SL-94 som dekorschema med lite tilläggstext, EU-flaggor mm. Det är mig veterligt även det enda SL-fordonet som kommit som färdigmodell i skala 1:87... om man inte räknar Jörgen Edgars fina handbyggen.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Fredrik Gelin

Citat från: bisquit skrivet 21 augusti 2013, 18:56:02 PM
Jo det är klart jag kan gå i närbild på några om det är så. Säg bara till vilka i så fall!? Det jag iaf har är bland annat. Setra 500 Comfort, Mercedes Citaro Bränslecellsbuss (Busslink), Volvo 9900 Busslinkmålad, MAN Ledvagn Ruter# Unibus, Solaris Urbino, kort och ledvagnar, Nettbuss Volvo 9700, samt många fler olika bussar.. :)
Jag skulle uppskatta en närbild av den Busslinklackade 9900:an samt få veta om du målat/lackat den själv eller om den gjordes i det utförandet (gissar att den blivit modifierad?)
//Fredrik

bisquit

Hej kolla in denna bild ifrån ett gammalt inlägg ifrån mig..

Bussen är i grunden vit och handmåland..

//Birger..

Fredrik Gelin


hammer

Vilken är den äldsta bussen i den här fina samlingen?

bisquit

Den äldsta bussen i min samling är nog min Swebus Express, Neoplan Megaliner som jag köpte kring milleniumskiftet. Eller om det är min mercedes O308..  8)
Det har iaf blivit några kärror genom åren. Så just nu är jag uppe i ca: 40 enheter och fler blir det nog framöver. Sammanlagt har jag väl bortåt 100 olika fordonsmodell i skala 1:87 Samt några tågsätt.