Huvudmeny

Nobina 6788

Startat av Hasse L, 19 mars 2019, 17:13:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


ASC 054. En nykomling (för mig) på Helsingborgs gator. Blev väl övertalig i Landskrona efter "elektrifieringen"?

Hittade en äldre bild också:

Gano

#1
Fina bilder  :)
Även 2294, 2295 och 6248 rullar här sedan någon månad tillbaka efter Landskrona, men 6248 har inte synts på någon vecka. Det kan vara att den har mycket problem då den fått åka bärgaren hem minst två gånger på kort tid. Även 6244 har synts en gång, men det verkade vara en engångshändelse.
Det kan tilläggas att det har varit nya Mercedes bussar har synts på gatorna i dag, men det har bara varit någon form av provkörning.



Edit: Onödiga bildcitat borttagna

Carl Eric

Citat från: Hobgoblin skrivet 19 mars 2019, 17:13:47 PM

ASC 054. En nykomling (för mig) på Helsingborgs gator. Blev väl övertalig i Landskrona efter "elektrifieringen"?

Det är väl en bra kvalificerad gissning, i synnerhet eftersom att det saknas ett stadsnamn på gastanken...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Mikael T Nilsson

Tack! Mycket trevliga bilder från södra Sverige.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Hasse L

Citat från: Gano skrivet 19 mars 2019, 17:38:25 PM
Fina bilder  :)
Även 2294, 2295 och 6248 rullar här sedan någon månad tillbaka efter Landskrona, men 6248 har inte synts på någon vecka. Det kan vara att den har mycket problem då den fått åka bärgaren hem minst två gånger på kort tid. Även 6244 har synts en gång, men det verkade vara en engångshändelse.
Det kan tilläggas att det har varit nya Mercedes bussar har synts på gatorna i dag, men det har bara varit någon form av provkörning.



Edit: Onödiga bildcitat borttagna
Tack för uppgifter om de andra övertagna! Fotograferade 6244 på linje 7 den 18/2. Ingen vidare bild blev det, men får duga som dokumentation.
/Hasse