Huvudmeny

Senaste inlägg

#1
Bussnack / SV: V.O.P Buss
Senaste inlägg av Lars-Håkan_E - Idag kl. 19:22:18 PM
Gissar på en annan Gnarpbo, Örjan.

Han hade ju avtalet för transport av funktionshindrade med SJ under ett tag
#2
Ämnen äldre än 30 år / SL H30 5601
Senaste inlägg av Gunnar D - Idag kl. 17:39:27 PM



H30 5601 i Ropsten aug 1974. Krockade några gånger och blev enligt uppgift den första H30 som försvann.

Mvh Gunnar
#3
Ämnen äldre än 30 år / SV: SL design SL86
Senaste inlägg av Fredrik Klint - Idag kl. 15:24:24 PM
6184 var väl den första H25 i SL86? :)
#4
Ämnen äldre än 30 år / SV: Lidingöcapitoler 1973
Senaste inlägg av Bussmicke - Idag kl. 11:13:29 AM
Citat från: Ulf Berlin skrivet 12 juli 2024, 21:07:11 PMFörfattare Carl-Henrik Ankarberg på Frank Stenvalls förlag 1986.
ISBN:91-7266-097-X
/Ulf

Beställde från Bokbörsen.
#5
Bussnack / SV: V.O.P Buss
Senaste inlägg av Bussmicke - Idag kl. 09:50:16 AM
Citat från: Åkarns Kalle skrivet Idag kl. 00:00:07 AMUnder den vita "tejpen" står det "Broberg Gnarp"
Vid fototillfället användes bussen av ett annat bussbolag och dom ville inte att det skulle stå "Broberg Gnarp"
på bussen dom använde.

Vet du vem som hade bussen då? Utlånad, såld?
#6
Ämnen äldre än 30 år / SV: SL design SL86
Senaste inlägg av christian berg - Idag kl. 09:20:19 AM
Alla ovan levererades i SL86, tror att H7T var de första i den nya designen; 4377 visades upp i något publikt sammanhang 1986.När det gäller H25 var det från vagn 6194 som den nya designen gällde. För H6 från 4326.
#7
Ämnen äldre än 30 år / SV: SL H44A 7989
Senaste inlägg av christian berg - Idag kl. 09:15:04 AM
Jag har någon uppgift om att de både H44A skulle ha varit kort i Södertälje mot slutet och även ha återkommit kort till Vaxholm innan de slopsdes. Någon som vet mer om detta eller har bilder?
#8
Ämnen äldre än 30 år / SV: Lidingöcapitoler 1973
Senaste inlägg av christian berg - Idag kl. 09:12:00 AM
Enligt de uppgifter jag har var det sju H24 som flyttades till Hornsberg i början av 1974. Förutom de ovan nämnda var det 5493 och 5503. 5491 skrotades ungefär samtidigt. Lidingö hade också 5457 som skrotades 1972 och 5464,5470 och 5485 som flyttades/skrotades 1972-73.

Beträffande H30 fanns 5588,89,91-96,98-05,07,08 på Lidingö.

5588,92 och 5607 flyttades till Hornsberg 1973-74, men 5588 och 5607 återkom 1975. 5592 hamnade i Handen/Södertälje
5601 skrotades efter en krock 1975.
5588,5593-95, 5604 och 5607 avställdes 1978. Av dessa återkom 5594 till Lidingö 1979 och 5593 till Södertälje.
5596,5598 och 5602 slopades i början av 1979 och till sommaren 1979 försvann 5589,5594,5599,5600,5605 och 5608.
Mycket riktigt överlevde 5591 och 5603 övriga Capitoler med nästa ett och ett halvt år och var de sista i SL-trafiken när de ställdes av i oktober 1980.

Christian B
#9
Bussnack / SV: V.O.P Buss
Senaste inlägg av Åkarns Kalle - Idag kl. 00:00:07 AM
Företaget heter Brobergs Buss i Gnarp.
VOP-Buss är motsats till VIP-buss och står för Very ordinary people vilket var en "grej" det börjades med 1995 med första bussen och tydligen hängde det med ända till ROJ såldes.....

Under den vita "tejpen" står det "Broberg Gnarp"
Vid fototillfället användes bussen av ett annat bussbolag och dom ville inte att det skulle stå "Broberg Gnarp"
på bussen dom använde.


Väldigt roligt att se ROJ:en
#10
Ämnen äldre än 30 år / SV: Lidingöcapitoler 1973
Senaste inlägg av Ulf Berlin - 13 juli 2024, 23:22:31 PM
Tack för svaret.
Lidingö fick H56 4776-4785 inalles./Ulf