Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.

Fredde

Ingen kioskvältare, däremot hade motsatsen varit det då det väl knappast sker...? :)

Ingemar

Citat från: S Svensson skrivet 18 mars 2020, 11:53:30 AM
Upphandling för Västtrafik i Vårgårda och Alingsås under 2020 med start 2021 troligen.  Linjen  Borås-Fristad-Vårgårda kör i gammalt avtal ett år till. (Dvs linje 582, annonserad i någon tur som 240)
Hur kan det vara dags för Alingsås redan? Det var ju trafikstart juni 2015? Vårgårda var ju tidigare, så där kan det vara dags igen...
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

Knallhatt

#1067
Det är Vårgårda och Härryda som nu är ute på upphandling. Trafikstart sommaren 2021, tror jag det är.




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

S Svensson

Jag vet inte vilka linjer Ingemar avser i Alingsås.
Jag känner till att Alingsås hade upphandling tidigare.
Men några linjer som kör till Alingsås kan ske inte är Alingsåslinjer. Det är möjligt att jag tagit för givit att bussar i Alingsås är Alingsåslinjer. I så fall ursäktar jag det hela.

Ingemar

#1069
Jag avser trafikpaket Alingsås. Sen går det en linje från Vårgårda till Alingsås som ingår i Vårgårda-paketet. Även nån från Borås, som tillhör Borås.
Härryda känns mer som om det är dags. Där kör ju i dag Connect Bus på Bivabs avtal, så någon skillnad blir det i alla fall.




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

Knallhatt

I Vårgårdapaketet ingår:

* 540 Vårgårda - Östadkulle - Alingsås
* 543 Herrljunga - Vårgårda - Alingsås
* 581 Vårgårda - Nossebro
* 582 Vårgårda - Fristad
* 583 Vårgårda - Asklanda
* 584 Vårgårda - Ljurhalla - Nårunga
* 585 Hols motell - Kärtared - Alingsås
* 586 Vårgårda - Lurut - Lena skola
* 587 Lena skola - Östadkulle - Vårgårda
* 588 Vårgårda - Tarabo


Alingsås går avtalet ut i juni 2023, men det finns optionsår (ej utlösta än) som kan förlänga det.

Buzzlover

Är det någon som har koll på när svaret för E35 Norrort och E38 Norrtälje [Stockholm] kommer? Står att tilldelning är i Mars enligt upphandlingschemat på svenskkollektivtrafik.se men vad jag vet har inget släppts?
Tack på förhand!
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

virtual1

Enl. tidigare svar:

"Jajamän, Trafiknämnden har sammanträde på ett extramöte 14 april kl 14:30.
Då beslutas tilldelning för E35 Norrort och E38 Norrtälje.

// Niclas"


MK

#1073
Vart kan man hitta den informationen?




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

Jan

Förvaltningsrätten ger Transdev och Nobina rätt i Östergötland. Grimslöv diskas. Nu är det 10 dagar som gäller.
I branschen 37 år

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Fredde

Blir det något besked om Stockholm på tisdag, eller är mötet flyttat pga rådande läge?

Ersa


homer

Citat från: Fredde skrivet 11 april 2020, 15:56:26 PM
Blir det något besked om Stockholm på tisdag, eller är mötet flyttat pga rådande läge?

Riksdagen jobbar ju på som vanligt, dock med minskad styrka, så som jag ser de borde väl även lokalpolitikerna kunna göra det, dessutom borde de väl egentligen redan vara klart inofficiellt vem som vinner, mötet på tisdag är väl bara ett tillkännagivande till offentligheten

Ersa

Dylika möten kan ju dessutom ske på distans med Skype och liknande tjänster. Den tekniska möjligheten har vi ju haft i 10-20 år redan, och nu i virustider blir de allt viktigare.